SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Awards 2021 tworzy kategorię komunikacji do młodych

Komitet organizacyjny nagród reklamowych Effie wprowadza do konkursu nową kategorię specjalną - Young Audience. Będzie poświęcona komunikacji kierowanej do pokolenia Z, czyli konsumentów urodzonych po 1995 roku.

Article

W kategorii Young Audience nagradzane będą działania komunikacyjnie skierowane do młodzieży i młodych dorosłych. Działania mogą obejmować bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline, a także bazować na unikalnej platformie dotarcia do odbiorców np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.

Zgłoszenie w tej kategorii powinno zawierać:

•    Wszelkie dane, stanowiące dowody realizacji celów marki w młodej grupie docelowej, dotyczące np. wzrostu świadomości marki, zmiany jej wizerunku, zmiany postaw konsumenckich, aktywizacji konsumentów czy wzrostów sprzedaży. Potwierdzenia mogą pochodzić zarówno z firm badawczych jak i serwisów społecznościowych, systemów monitoringu internetu, badań własnych.

•    Uzasadnienie przyjętej strategii bądź wypracowanej idei kreatywnej, które poprzez dogłębne zrozumienie grupy docelowej, trafny insight lub np. wykorzystanie trendu pozwoliły wyjątkowo skutecznie zrealizować cele kampanii skierowanej do młodego pokolenia.

Komitet organizacyjny Effie precyzuje, że jeśli marka chciałby zgłosić działania skierowane do szerszej grupy wiekowej niż pokolenia Z (np. 13-24 lub 16-28), to wymagane będzie przedstawienie w zgłoszeniu argumentów, dlaczego ta grupa to dalej młodzież i młodzi dorośli.

- Wprowadzamy do Effie kategorię Young Audience ponieważ wierzymy, że pokolenie Z to segment, który wymaga szczególnej uwagi w planowaniu działań marketingowych i komunikacyjnych. Zrozumienie ich potrzeb, aspiracji, wartości, ale też napięć i lęków wydaje się jednym z największych wyzwań współczesnych marketerów. To grupa, która już kształtuje megatrendy konsumenckie, a na przestrzeni kliku najbliższych lat stanie się kluczową grupą konsumentów. Dlatego, to dziś powinniśmy koncentrować się na budowaniu skutecznych strategii na poziomie produktu, komunikacji i dotarcia do generacji Z, a Effie jako najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na rynku, powinien takie działania nagradzać - podkreśliła Barbara Niedziela, strategy director Agencji 2012, członkini Komitetu Organizacyjnego Effie Awards 2021 oraz inicjatorka nowej kategorii specjalnej Young Audience.

Jak głosować

Start 22. Edycji Effie Awards planowany jest na początek maja br. Przesyłanie zgłoszeń będzie możliwe w czterech wyznaczonych terminach:

I termin:  04.05 – 24.05 (do godz. 17:00 włącznie)

II termin: 24.05 (od godz.17:01) – 14.06 (do godz. 17:00 włącznie)

III termin: 14.06 (od godz.17:01) – 05.07 (do godz. 17:00 włącznie)

IV termin: 05.07 (od godz. 17:01) – 19.07 (do godz. 17:00 włącznie)

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Effie.

Podczas 21. edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix przyznano firmie Żabka Polska za platformę komunikacyjną "Mały Wielki Sklep". Złotem nagrodzono pięć kampanii - oprócz Żabki - marki Tyskie, McDonald's Polska, Huawei oraz ING Bank Śląski. Wręczono 54 nagrody, w tym 5 złotych, 20 srebrnych i 29 brązowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2021 tworzy kategorię komunikacji do młodych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Realia
Brawo Bombol!
0 0
odpowiedź