SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Będą napoje marki Ekipa i Koral, wyprodukuje je Krynica Vitamin

W sprzedaży pojawią się napoje oparte na wizerunku grupy youtuberów Ekipa i marce lodów Koral. Umowę dotyczącą ich produkcji z Ekipa Holding i PPL Koral podpisała spółka Krynica Vitamin, spodziewa się, że pierwsze zamówienie będzie opiewać na ok. 7 mln zł.

Twórcy youtube'owej EkipyTwórcy youtube'owej Ekipy

W komunikacie giełdowym Krynicy Vitamin poinformowano, że na mocy podpisanej umowy firma będzie produkować napoje oparte na markach Ekipa i Koral „na podstawie uzgadnianych receptur i specyfikacji”. Każdorazową podstawą do realizacji dostaw będą osobne zamówienia.

Kontrakt został podpisany na czas nieokreślony, wszystkie strony mogą rozwiązać go z miesięcznym wypowiedzeniem

- Umowa nie przewiduje możliwości naliczania przez żadną ze Stron kar umownych, przy czym zgodnie z jej treścią strony ponoszą na zasadach ogólnych pełną odpowiedzialność za zawinioną szkodę wynikłą z niewykonania lub nienależytego wykonania postanowień Umowy lub postanowień właściwych przepisów prawa, w tym Kodeksu Cywilnego. Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów - zaznaczono.

Na początek zamówienie za ok. 7 mln zł

W komunikacie nie podano żadnych dalszych informacji o napojach, za których produkcję będzie odpowiadać Krynica Vitamin. Zaznaczono jedynie, że firma spodziewa się otrzymania w najbliższym czasie zamówienia w ramach umowy o łącznej wartości ok. 7 mln zł.

Krynica Vitamin zajmuje się produkcją napojów różnych marek dla zewnętrznych kontrahentów. Oferuje rozlewanie napojów energetycznych, orzeźwiających i funkcjonalnych, w opakowaniach aluminiowych, szklanych i PET. Jej produkty są dostępne w 38 krajach.

Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W pierwszym kwartale zanotowała 84,75 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,55 mln zł zysku netto, wobec 68,89 mln zł wpływów i 56 tys. zł straty netto rok wcześniej.

W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej za akcję spółki płacono 19 zł, co daje kapitalizację w wysokości 232,78 mln zł. 65,99 proc. walorów należy do firmy Zinat.

Lody Ekipa hitem, niebawem zeszyty

Wiosną br. furorę zrobiły produkowane przez firmę Koral lody Ekipy. Ich pierwsza partia natychmiast zniknęła ze sklepów, kolejne pojawiły się także w sieciach Biedronka i Lidl. Pod koniec kwietnia Koral uruchomił dodatkową linię produkcyjną, zapowiadając, że dzięki temu w ciągu doby będzie wytwarzanych milion sztuk lodów Ekipy.

Na początku czerwca Karol Wiśniewski (lepiej znany jako Friz, jeden z twórców Ekipy) zaznaczył, że jego firma dostała około tysiąca propozycji promowania różnych marek. - Gdybyśmy chcieli, to moglibyśmy zrobić prawie każdy produkt spożywczy i sprzedawać go pod własną marką - przyznał.

Przygotowywane są już kolejne produkty oznaczone marką Ekipy. - Chcemy zrobić to bardzo ostrożnie, nie zalać rynku bezsensownie wszystkim od Ekipy, tylko co chwilę dawkować ludziom naszą markę. Bo w przeciwnym wypadku to by się przejadło. Jak coś jest zbyt popularne, to też jest źle - stwierdził Wiśniewski.

W połowie lipca poinformowano, że współpracę z Ekipa Holding zaczęła firma Herlitz, producent artykułów szkolnych. Jednym z pierwszych wspólnych przedsięwzięć jest seria artykułów papierniczych zaprojektowanych przez członków Ekipy.

Pod koniec czerwca do sprzedaży trafił album muzyczny „Sezon 3” przygotowany przez członków Ekipy. Kilka dni po premierze firma poinformowała, że przychody netto z przedsprzedaży albumu wyniosły 2,71 mln zł brutto, czyli 2,2 mln zł netto. W wakacje pojawią się minimum trzy teledyski, na początku sierpnia ma ruszyć trasa koncertowa.

Ekipa Holding chce wejść na giełdę

W listopadzie ub.r. Ekipę Holding podpisała list intencyjny z kontrolowanym przez Januarego Ciszewskiego funduszem JR Holding. Firmy umówiły się wtedy, że w zamian za pakiet akcji Ekipy wehikuł Januarego Ciszewskiego pomoże jej na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.

Na początku lutego zapowiedziano, że Ekipa Holding połączy się z notowanym na bocznym rynku warszawskiej giełdy Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym. Dodano, że w efekcie fuzji „powstanie podmiot o mocnej pozycji konkurencyjnej w branży nowoczesnych mediów”. Miesiąc później podpisano umowę term sheet, w której ustalono kolejne szczegóły fuzji. Ma ona nastąpić do końca września br., w zarządzie połączonego podmiotu będą prezes i wiceprezes wskazani przez Ekipę oraz drugi wiceprezes wskazany przez Beskidzkie Biuro Inwestycyjne, a w radzie nadzorczej ma być od pięciu do dziewięciu członków, z których trzech (w tym przewodniczącego) wskaże Ekipa, a trzech - Beskidzkie Biuro Inwestycyjne.

Na początku czerwca Karol Wiśniewski podczas konferencji Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych wyjaśnił, że Ekipa Holding zdecydowała się na debiut giełdowy poprzez odwrotne przejęcie, a nie ofertę publiczną, żeby zaoszczędzić na czasie.

Na działalność Ekipy Holding składają się przede wszystkim kanały youtube’owe grupy twórców skupionych wokół Friza (za sprzedaż ich oferty reklamowej odpowiada spółka Ekipa Management) oraz sklep internetowy z odzieżą i gadżetami (zarządza nim spółka Ekipatonosi).

Karol Wiśniewski podał, że w ub.r. Ekipatonosi osiągnęła ok. 10 mln zł przychodów i była rentowna, natomiast w br. notuje miesięcznie ok. 3 mln zł (odpowiada także za album muzyczny Ekipy, który ma ukazać się jeszcze w czerwcu).

Ekipa Holding prowadziła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo, przy czym nie podjęto właściwej współpracy. Podpisała natomiast ramową umowę z notowanym na giełdzie studiem T-Bull, tworzącym głównie gry mobilne, dotyczącą wydania przynajmniej dwóch gier.

JR Holding wycenił Ekipę na 144 mln zł

W lutym br. JR Holding objął 12,3 mln akcji Ekipy Holding z nowej emisji, które stanowią 11,97 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. W swoim raporcie za pierwszym kwartał JR Holding wycenił ten pakiet na 17,22 mln zł, co daje kapitalizację całej Ekipy w wysokości 143,8 mln zł.

- W swoich raportach przy spółkach niepublicznych zawsze wyceniamy nasze akcje po cenie ostatniej emisji - wyjaśnił January Ciszewski podczas konferencji. - Moim zdaniem to bardzo ostrożna wycena - dodał.

W drugiej połowie czerwca Ekipa Holding sprzedała akcje nowej emisji za 10,38 mln zł, kupiło je 45 osób fizycznych i firm. Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć w całości na rozwój.

Dołącz do dyskusji: Będą napoje marki Ekipa i Koral, wyprodukuje je Krynica Vitamin

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Co za czasy
Ja p..o…le!
odpowiedź
User
Janek
Ja p..o…le!


Jakim trzeba być pelikanem żeby łykać tę marketingową papkę? :-)
odpowiedź
User
Jaaas
Ja tu bym jeszcze proponował wrzucić logo ekipa na życiodajną fiolkę pomidora 19. Dzieciaki dziś są tak tępe że będą kolejki pod wyszczepialniami żeby się zaplanować.
Pozdrawiam świadomych i jeszcze myślących.
odpowiedź