SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Fakt" usuwa artykuł o rzekomym locie marszałkini Sejmu rządowym śmigłowcem. "Ordynarny fake news"

Z internetowej strony "Faktu" zniknął tekst, w którym tabloid opisał przylot marszałkini Sejmu Elżbiety Witek na Forum w Karpaczu. Polityczka PiS ostro skrytykowała redakcję. - Na ordynarne fake news nie ma mojej zgody - napisała na Twiterze Elżbieta Witek.

Article

W czwartek "Fakt" zamieścił na swojej stronie internetowej wideo, na którym rzekomo widać, jak marszałkini Sejm Elżbietę Witek przylatuje śmigłowcem na XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu, które odbywa się od  7 do 9 września (wtorek-czwartek). Według informacji tabloidu, miał to być rządowy śmigłowiec w polskich barwach narodowych.

Witek: ordynarny fake news "Faktu"

W czwartek przed południem do materiału w mocnych słowach odniosła się Elżbieta Witek.

- Szanowni Redaktorzy Faktu, informuję, że nie ma mnie i nie będzie na tegorocznym Forum Ekonomicznym w Karpaczu, a Wasze kłamliwe doniesienia nt. mojego rzekomego lądowania helikopterem ze zdumieniem obserwuję z daleka od Karkonoszy. Na ordynarne fake news nie ma mojej zgody - napisała w na Twitterze marszałkini Sejmu.

Ostro na materiał zareagował także Andrzej Grzegrzółka z Centrum informacyjnego Sejmu.

- Spektakularny fejk @FAKT24. Redakcja chyba już naprawdę odleciała i nie leci z nimi pilot. Będziemy domagać się przeprosin i usunięcia artykułu - napisał urzędnik.

Tekst i wideo zniknęło już ze strony internetowej "Faktu".

W sierpniu br. Fakt.pl zanotował 9,65 mln użytkowników i 33,3 proc. zasięgu (dane Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej