SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Korporacyjny humor w dobie koronawirusa? Empik Go i stand-uperzy zapraszają na pierwszy komediowy serial audio „FAKAP"

„Fakap" - pierwszy komediowy serial audio, stworzony przez Empik Go we współpracy z czołowymi artystami polskiej sceny stand-upowej - to prawdziwa gratka dla miłośników treści audio i komedii. Występują m.in. popularni komicy: Łukasz „Lotek” Lodkowski czy Mateusz Socha. Do słuchania od 4 marca tylko w aplikacji Empik Go.

Article

Mockument, czyli "udawany” dokument, to popularny format dla komedii. Wszyscy znają seriale takie jak „The Office” czy „Modern Family”, które korzystają z tej formuły. Podobny zabieg napędza „FAKAP” – w tym wypadku podsłuchujemy pracowników korporacji farmaceutycznej, których świat wypełniony jest dedlajnami, kejpiajami i asapami w ołpen spejsie. Bezkompromisowy, pełen absurdu i dowcipu - tak zapowiada się pierwszy polski serial audio „FAKAP", premierujący dziś w aplikacji Empik Go.

Twórcą scenariusza "FAKAPU" jest stand-uper Juliusz Sipika, który inspirował się własnymi doświadczeniami z pracy na najniższych szczeblach korporacji, w czasach sprzed jego kariery komika. W obsadzie także nie zabraknie znanych z polskiej sceny stand-upowej artystów - w „FAKAPIE" wystąpią Mateusz Socha, Łukasz „Lotek” Lodkowski, Magda Kubicka, Paweł Chałupka, Błażej Krajewski czy Adam Van Bendler.

„FAKAP" od 4 marca w Empik Go

Obok nich głosów pracownikom fikcyjnej „Viking Pharm” użyczają zdolni aktorzy komediowi, między innymi Michał Meyer, Sebastian Stankiewicz, Szymon Mysłakowski, Karolina Piechota, Michał Zieliński, Magda Smalara czy Mateusz Grydlik. Zarówno aktorzy jak i komicy szybko odnaleźli się w formule żartów z korporacyjnego stylu życia, a część kwestii była improwizowana na nagraniach.

Słuchacze łatwiej "wkręcą" się w klimat „FAKAPU", bo twórcy obok dialogów przygotowali całą oprawę dźwiękową - odgłosy rozmów między biurkami, syk ekspresu do kawy i kroki zestresowanych pracowników przemierzających wąskie korytarze pozwolą z łatwością wczuć się w atmosferę korpo.

Sześcioodcinkowej produkcji w reżyserii Krzysztofa Czeczota będzie można słuchać od 4 marca tylko w aplikacji Empik Go.

- Od dawna szukaliśmy formuły na współpracę z polską sceną stand-up. Obserwujemy jej kreatywny ferment, energię jaka się wokół stand-upu wytwarza, kariery poszczególnych twórców. Gdy komik Julek Sipika zapitchował nam projekt serialu komediowego z gościnnym udziałem jego kolegów i koleżanek po fachu postanowiliśmy podjąć się developmentu projektu. Julek znany jest z bezkompromisowego poczucia humoru i to wyróżnia również jego scenariusz. Poszczególne role pisane były z myślą o konkretnych stand-uperach, którzy finalnie zostali zaangażowani do projektu. Komicy byli mocno zainteresowani nową dla nich formułą, a ich kreacje nie odstają od tych stworzonych przez profesjonalnych aktorów. FAKAP to projekt, który czerpie to, co najlepsze z dwóch w gruncie rzeczy bliskich sobie światów: komedii aktorskiej i stand-upu - mówi Paweł Heba, Dyrektor Kreatywny Empik Go, producent serialu.

Oprócz występu w serialu komicy zaangażowani zostali też w promocję serialu. Komunikację FAKAPU wspiera kampania 360 st. realizowana w ekosystemie grupy Empik oraz towarzyszący produkcji content video stanowiący rozszerzenie fabuły serialu. Już wkrótce dla wszystkich zdemotywowanych pracą w korpo na kanale YouTube Empik Go, nagranie z udziałem Mateusza Sochy, w którym stand-uper wciela się w Kołcza Lajka.

Za strategię content marketingową tytułu odpowiadają Paweł Heba, Dyrektor Kreatywny Empik Go i Karol Kowalski, Content Marketing Manager.

„FAKAP" to kolejna produkcja oryginalna Empik Go - aplikacji, w której można posłuchać i przeczytać ponad 6 tys. audiobooków, 20 tys. podcastów oraz 30 e-booków.

W Empik Go miłośnicy treści audio znajdą także inne oryginalne produkcje, przygotowane specjalnie dla subskrybentów tej platformy. W ubiegłym roku do Empik Go trafiło aż 29 Produkcji Oryginalnych, do których głosów użyczyła czołówka polskich aktorek i aktorów.

Jednym z hitów Empik Go jest „Fucking Bornholm" - historia o dwóch rozpadających się związkach i ponadczasowej potrzebie miłości. Głosów w serialu audio użyczyli Magdalena Różczka, Olga Kalicka, Michał Czernecki i Leszek Lichota.

Dla poszukujących lektur szkolnych Empik Go przygotował klasykę - „Lalkę" w głosowej adaptacji Julii Wieniawy i Adama Woronowicza.

Fani Wojciecha Chmielarza tylko w Empik Go mogą wysłuchać „Wyrwy. Historii Ułana", prologu powieści "Wyrwa" wydanej w maju ubiegłego roku. W rolach głównych Nikodem Rozbicki, Adam Woronowicz, Katarzyna Warnke i Jacek Beler.

Paweł Heba uważa, że 2020 zdecydowanie był „rokiem audio". - Podsumowując rok 2020 możemy zauważyć bardzo duży wzrost konsumpcji treści cyfrowych. Jednym z głównych powodów rosnącego zainteresowania audiobookami i e-bookami jest ogólna zmiana sposobu, w jaki przyswajamy kulturę. Wszyscy coraz częściej uprawiamy multitasking, potrafimy skupić się na wielu czynnościach, np. słuchać książki czy podcastu podczas wykonywania innych zadań. Odpowiada to zmianie priorytetów w odbiorze kultury: najważniejsze są dziś czas i wygoda odbiorcy. Kolejnym aspektem, który miał wpływ na ten trend była pandemia, która wiosną 2020 zamknęła Polaków w domach i pozwoliła znaleźć chwilę na kulturę. Nie bez znaczenia jest też zmniejszona podaż kultury - spowodowana obostrzeniami szczątkowa oferta kinowa, teatralna czy koncertowa przekierowała uwagę na rozrywkę dostarczaną bezpośrednio do odbiorcy: przez serwisy VOD, czy aplikacje subskrypcyjne z audiobookami i e-bookami. Użytkownicy aplikacji Empik Go w przeciągu 12 miesięcy przeczytali 1,5 mln e-booków, a także przesłuchali 3,5 mln audiobooków i podcastów. Do Empik Go w 2020 roku dołączył prawie milion nowych użytkowników – dodaje Dyrektor Kreatywny Empik Go.

Serial „FAKAP" dostępny wyłącznie w aplikacji Empik Go.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Korporacyjny humor w dobie koronawirusa? Empik Go i stand-uperzy zapraszają na pierwszy komediowy serial audio „FAKAP"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
NIe wiem kogo mogą śmieszyć komedie o pracy w korporacjach?
odpowiedź
User
xxx
Podoba mi się zminimalizowana do granic możliwości informacja, że to "materiał partnerski"...;) Czytaj: reklama!
odpowiedź
User
Internet wrze
Ta nazwa to w ramach promocji języka polskiego i KULTURY. Co to za subtelny i taki młodzieżowy pomysł, Wyciąć lektury, bo sa za trudne i ograniczają wolność nowego pokolenia, a hasła ze strajku kobiet na patronów szkół proponuję.
odpowiedź