Eurostat: Bezrobocie w Polsce wyniosło 7,4% w lutym, w całej UE -7,9%

Stopa bezrobocia wyniosła w lutym br. w Polsce wyniosła 7,4% wobec7,1% w styczniu i 8,0% rok wcześniej. W całej Unii Europejskiej(UE) wskaźnik ten wyniósł 7,9% wobec 7,7% w poprzednim miesiącu iwobec 7,6% rok wcześniej, podał unijny urząd statystyczny Eurostatw środowym komunikacie.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

W strefie euro bezrobocie ukształtowało się w lutym na poziomie8,5% wobec 8,3% przed miesiącem i w porównaniu do 7,2% rokwcześniej.

Najniższy poziom wyrównanej sezonowo stopy bezrobocia odnotowałaHolandia (2,7%), a najwyższy Hiszpania (15,5%) i Łotwa (14,4%).

Eurostat mierzy zharmonizowaną stopę bezrobocia jako procentosób w wieku 15-74 lata pozostających bez pracy, zdolnych podjąćzatrudnienie w ciągu najbliższych dwóch tygodni, którzy aktywnieposzukiwali pracy w ciągu ostatnich tygodni w odniesieniu dowszystkich osób aktywnych zawodowo w danym kraju.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), stopabezrobocia mierzona jako odsetek bezrobotnych zarejestrowanych wurzędach pracy wobec całości cywilnej ludności aktywnej zawodowo,wyniosła w lutym 2009 roku 10,9% wobec 10,5% w grudniu i wporównaniu do 11,3% rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska