Facebook wprowadza funkcję „Dlaczego widzę ten post?”. Pomoże kontrolować treści w Aktualnościach

Facebook zapowiedział udostępnienie użytkownikom nowej opcji o nazwie „Dlaczego widzę ten post?”. Dzięki niej każdy może sprawdzić dokładnie na podstawie jakich kryteriów konkretna treść została zamieszczona w jego Aktualnościach i dzięki temu ściślej kontrolować zawartość swojego News feedu. Dodatkowe dane mają się też pojawić przy reklamach publikowanych w serwisie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook wprowadza funkcję „Dlaczego widzę ten post?”. Pomoże kontrolować treści w Aktualnościach

Zapowiadając wprowadzenie nowej funkcji Facebook zaznacza, że z jednej strony ma ona zwiększyć kontrolę użytkownika nad treściami które widzi w serwisie, z drugiej zaś po raz pierwszy będzie on miał możliwość poznania mechanizmów działania algorytmu sterującego Facebookiem.

Opcja o nazwie „Dlaczego widzę ten post?” będzie dostępna w każdym wpisie pojawiającym się w Aktualnościach. Po kliknięciu na menu w górnym rogu postu pojawią się informacje wyjaśniające powody dla których jest on widoczny dla użytkownika. Może to być np. śledzenie przez użytkownika autora postu, przynależność do grupy, polubienie określonej strony czy też niedawna interakcja z konkretnymi treściami.

grafika

Oprócz informacji na temat pojawienia się wybranego wpisu nowa funkcja pozwoli szybko zdecydować o tym czy użytkownik chce w przyszłości otrzymywać treści z określonego źródła. Dzięki temu, jak przekonuje Facebook można całkowicie kontrolować zawartość News feedu.

 

Wraz z wprowadzeniem funkcji „Dlaczego widzę ten post?” Facebook zapowiedział także zmiany w informacjach pojawiających się przy publikowanych w serwisie reklamach. Oprócz dotychczasowych danych informujących o przyczynach wyświetlenia użytkownikowi konkretnej reklamy dostępne będą też wyświetlane zmiany jakich reklamodawca dokonał w zakresie targetowania przekazu do użytkownika.

grafika

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld).  Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta