SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Facebook w testach opcji Proponowane aktualności mocno ogranicza zasięgi fanpage'y w kilku krajach

Facebook w ramach ograniczonych testów przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony do nowej sekcji Proponowane aktualności jednocześnie usuwając je z News feedu użytkowników. Według wyliczeń firmy CrowdTangle eksperyment Facebooka spowodował znaczący spadek zasięgu postów od wydawców. Na liście krajów dotkniętych zmianą są Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Boliwia, Gwatemala i Kambodża.

Article

Wprowadzenie globalnej dostępności opcji Proponowane aktualności Facebook potwierdził w ubiegłym tygodniu. Funkcja jest dostępna pod specjalną ikoną rakiety i wyświetla w News feedzie treści generowane przez Facebook na podstawie wpisów przeglądanych, polubionych i udostępnianych wcześniej przez użytkowników.

Jednak według doniesień słowackiego dziennikarza Filipa Struhárika zamieszczonych na platformie Medium Facebook rozpoczął w kilku krajach eksperyment związany z nową opcją, który poważnie uderza w wydawców stron w serwisie.

Test polega na tym, że Facebook w Serbii, Boliwii, Gwatemali, Kambodży, a także na Słowacji i Sri Lance postanowił przenieść wszystkie treści publikowane przez strony do sekcji Proponowane aktualności i wycofać je z News feedu użytkowników.

Eksperyment oznacza, że w dawnych Aktualnościach na kontach użytkowników przestały pojawiać się wpisy zamieszczane przez strony, na News feed składa się u nich jedynie z treści od znajomych oraz z materiałów sponsorowanych. Jak donosi Filip Struhárik wydawcy, którzy chcą aby ich treści ponownie trafiły do News feedu muszą za to zapłacić Facebookowi.

Według danych firmy CrowdTangle zajmującej się monitoringiem social media testy prowadzone przez Facebook mocno uderzyły w wydawców. Na Słowacji strony tamtejszych mediów odnotowały spadek organicznego zasięgu treści o dwie trzecie, a także czterokrotnie niższą liczbę interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień.

Informacje zebrane przez CrowdTangle potwierdzają, że podobna niekorzystna tendencja pojawiła się także w innych krajach dotkniętych eksperymentem, m.in. w Kambodży i Gwatemali.

Według rzecznika Facebooka prowadzony obecnie eksperyment jest ograniczony zarówno pod względem zasięgu jaki i okresu jego trwania. Serwis nie podał jednak dokładniejszych informacji o tym kiedy test miałby się zakończyć.

W II kwartale br. przychody reklamowe Facebooka przekroczyły 9 mld dol. i były wyższe rok do roku o 47 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook w testach opcji Proponowane aktualności mocno ogranicza zasięgi fanpage'y w kilku krajach

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycho
Poprawcie sobie w tytule artykulu Facebooka na Facebook
0 0
odpowiedź
User
Racjonalny
Zaczyna się pieniężenie. Mentalność dealera prochów: dać coś za darmo, uzależnić, kazać bulić.
7 0
odpowiedź
User
Marcelka
A co z użytkownikami? Mnie na przykład wcale nie interesują wynurzenia koleżanek na temat ich dzieci w pieluchach. Za to chętnie czytam materiały zamieszczane przez fanpage branżowe. Czekam, aż wpadną na pomysł, żeby to nie firmy a zwykli użytkownicy musieli płacić za to, że będzie im się wyświetlać to co jest interesujące.
8 0
odpowiedź
User
Kasia
A co z użytkownikami?

Zgadzam się z Tobą - dla mnie newsfeed to miejsce z informacjami z grup, stron itp. Wcale mi nie przeszkadza, że około 30% albo i mniej to jakieś posty znajomych ze zdjęciami. Nie zawsze wchodzę na strony zagraniczne (bo np. nie mam na to czasu) a newsfeed ładnie mi to przypomina. Więc naprawdę bym tego nie chciała i wolałabym możliwości samodzielnej customizacji - np. ustalenia że 30% to treści znajomych a reszta to od stron. Ale tego pewnie nie wprowadzą...
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing