SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Fakty” TVN mają sprostować materiał o komitetach wyborczych, w którym zabrakło Konfederacji

Sąd Okręgowy w Warszawie w trybie wyborczym orzekł, że w „Faktach” TVN ma zostać wyemitowane sprostowanie materiału Katarzyny Kolendy-Zaleskiej sprzed trzech tygodni, w którym wśród największych komitetów wyborczych nie wymieniono Konfederacji. Wyrok nie jest prawomocny, TVN złoży odwołanie.

Plansza z największymi komitetami wyborczymi w materiale Katarzyny Kolendy-Zaleskiej w "Faktach" Article

Konfederacja pozwała TVN w trybie wyborczym w związku z materiałem Katarzyny Kolendy-Zaleskiej w głównym wydaniu „Faktów” z 17 kwietnia. W relacji opisano przygotowania partii politycznych do wyborów do Parlamentu Europejskiego. Na infografice i w komentarzu dziennikarki wymieniono wszystkie ogólnopolskie komitety wyborcze (PiS, Koalicja Europejska, Kukiz ’15, Wiosna, Lewica Razem) oprócz Konfederacji. Na drugiej infografice wskazano natomiast kilka komitetów określonych jako egzotyczne, które zarejestrowały kandydatów w pojedynczych okręgach wyborczych.

Liderzy Konfederacji zaraz po emisji tego wydania „Faktów” wyrazili oburzenie, że pominięto ich ugrupowanie, i zapowiedzieli działania prawne. - To jest podstawowa zasada strusia: na widok poważnego zagrożenia struś chowa głowę w piasek i niebezpieczeństwo znika. Z oczu. Ale pozywamy TVN... - stwierdził Janusz Korwin-Mikke.

Katarzyna Kolenda-Zaleska nie chciała się wypowiadać o tym materiale.

Sąd przyznał sprostowanie, TVN się odwoła

W środę po południu Konfederacja poinformowała, że Sąd Okręgowy w Warszawie, rozpatrujący tę sprawę w trybie wyborczym (oficjalnie trwa kampania przed wyborami do europarlamentu), nakazał TVN-owi publikację w głównym wydaniu „Faktów” sprostowania materiału o komitetach wyborczych.

- W ocenie Sądu tak skonstruowany materiał sugeruje, iż istnieje podział na większe komitety wyborcze „mające szansę na mandat” oraz „mniejsze”, które tej szansy nie mają, a kryterium podziału, jak pośrednio wskazano w dalszej części materiału, był fakt zarejestrowania listy ogólnopolskiej. Taka też, w ocenie Sądu, jest jedyna wspólna cecha łącząca wymienione w grafice, przedstawiające zdaniem uczestnika postępowania największe komitety wyborcze - stwierdzono w komunikacie Konfederacji.

Ugrupowanie zwróciło uwagę, że w dniach 11-15 kwietnia zgłosiło swoje listy kandydatów w 12 z 13 okręgów wyborczych, a do 16 kwietnia Państwowa Komisja Wyborcza zdążyła zarejestrować je z siedmiu okręgach.

- Zdaniem Sądu oznacza to, że uczestnik postępowania przedstawił materiał nierzetelny i poprzez niewymienienie KWW Konfederacja wśród „największych” komitetów wyborczych należy uznać, że przedsiębrał agitację wyborczą, zawierającą nieprawdziwe informacje - stwierdziła partia.

Wyrok nie jest prawomocny. Biuro prasowe TVN przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że firma złoży odwołanie.

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. główne wydanie „Faktów” oglądało średnio 2,7 mln widzów w TVN i 226,8 tys. w TVN24 BiS. Łączna widownia programu wzrosła w skali roku o 15,9 proc., a jego udział w oglądalności pasma - z 21,79 do 23,74 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakty” TVN mają sprostować materiał o komitetach wyborczych, w którym zabrakło Konfederacji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Jednoprocentowcy bardzo chcą być "dużym komitetem" i udowodnią nam to w sądzie. A potem będą wybory i życie zweryfikuje ich marzenia.
12 25
odpowiedź
User
poPO
Co ten Sąd się czepia. Przecież to jest prywatna stacja i może sobie pomijać co jej się chce.
11 23
odpowiedź
User
Przyzwoitość
Co ten Sąd się czepia. Przecież to jest prywatna stacja i może sobie pomijać co jej się chce.
A coś takiego jak przyzwoitość medialna to obywatel słyszał ?
14 0
odpowiedź
User
wio
Co ten Sąd się czepia. Przecież to jest prywatna stacja i może sobie pomijać co jej się chce.
Chyba nie wyczuliście sarkazmu w tym poście :))
0 1
odpowiedź