SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)

W 2017 roku nakłady reklamowe producentów czekolady były porównywalne do inwestycji poniesionych rok wcześniej. Najwięcej wydała firma Ferrero Polska, Storck miał najwyższą dynamikę wzrostu wydatków, a Mondelez Polska i Wawel zmniejszyły budżety na reklamy.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Producenci czekolad i innych wyrobów czekoladowych wydali w 2017 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 382,8 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (bez rabatów, Kantar Media). Było to o 0,8 proc. więcej niż w 2016 roku.

Największym reklamodawcą w tej kategorii była, podobnie jak rok wcześniej, firma Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder. Na wsparcie swoich marek w mediach wydała 123,5 mln zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę pod względem nakładów reklamowych zajęła firma Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 92,2 mln zł, o 7,8 proc. wyższymi w porównaniu z 2016 rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się firma Storck (właściciel m.in. marki Merci). Jej wydatki wzrosły w skali roku o 11,9 proc. - z 52,6 do 58,9 mln zł.

Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem wydatków reklamowych producentów czekolady zajęły firmy Mondelez Polska (właściciel marki Milka) i Wawel. Obie zmniejszyły budżety reklamowe na klasyczne media. Mondelez zredukował wydatki o 1,8 proc., z 42 do 41,2 mln zł, a Wawel - o 10,5 proc., z 37,8 do 33,9 mln zł.

Wawel jesienią ub.r. zmienił identyfikację graficzną i strategię komunikacji swoich marek, ich obecne działania reklamowe są realizowane pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

TOP 5 producentów czekolady pod względem wydatków reklamowych na media

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

2017

zmiana proc.

FERRERO POLSKA

118 524 326 zł

123 472 506 zł

4,2

LOTTE WEDEL

85 518 857 zł

92 221 360 zł

7,8

STORCK

52 591 840 zł

58 874 220 zł

11,9

MONDELEZ POLSKA

41 986 354 zł

41 229 150 zł

-1,8

WAWEL KRAKÓW

37 837 980 zł

33 866 207 zł

-10,5

razem

379 641 825 zł

382 840 533 zł

0,8

Dołącz do dyskusji: Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Bez przesady! Prawdziwy producent czekolady nie dokłada do swoich produktów oleju palmowego!
odpowiedź
User
spa
Życzę wszystkiego najlepszego firmie Wawel. Moim zdaniem jako jedna z niewielu ciągle zachowuje swój charakter i nie ulega schematom podsuwanym przez marketingowców z głowami pełnymi teoryjek o cyklu życia produktu, które często prowadzą do rezygnacji z tradycyjnych produktów na rzecz nowinek i aktualnych trendów.
Mam nadzieję, że Wawel pozostanie taki jaki jest i ciągle będzie można kupić po prostu czekoladę taką jak zawsze, a nie kolejną wersję zachodnich cudów bez wyrazu, która różni się od innych głównie sposobem i kosztami reklamy.
odpowiedź