SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam

W zeszły piątek TVP 1 po ponad 11 latach zakończyła emisję “Plebanii”. Ostatni odcinek obejrzało 3,6 mln widzów. Największą popularnością serial cieszył się w latach 2002-2004, gdy przyciągał codziennie 5,5 mln osób. W ciągu 11 lat z reklam przyniósł 555 mln zł.

Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam

Telenowela “Plebania” nadawana była w TVP 1 od października 2000 roku, wówczas tylko dwa razy w tygodniu. W pierwszym roku emisji oglądało ją 4,95 mln widzów, przy udziale na poziomie 45,30 proc. w grupie 4+ i w 42,61 proc. w 16-49. Największą popularnością serial cieszył się w sezonach 2002/2003 i 2003/2004, gdy średnia widownia wynosiła ok. 5,5 mln osób, a serial przyciągał co drugą osobę, która miała włączony telewizor w czasie jego nadawania - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

W kolejnych latach emisja telenoweli rozrosła się aż do pięciu odcinków w tygodniu, ale widownia serialu spadała. W ostatnim sezonie, trwającym od września ub.r. do stycznia 2011 roku, “Plebanię” śledziło codziennie przeciętnie 2,75 mln osób, co dawało Jedynce odpowiednio 24,78 proc. i 15,63 proc.

Okres emisjiWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
10-2000 - 06-20014 949 69145,30%42,61%
09-2001 - 06-20024 406 35743,18%38,92%
09-2002 - 06-20035 482 28448,27%43,92%
09-2003 - 06-20045 457 22148,89%42,80%
09-2004 - 06-20054 406 78642,00%36,02%
09-2005 - 06-20063 845 55731,68%26,68%
09-2006 - 06-20074 158 85533,88%28,89%
09-2007 - 06-20083 835 75932,05%25,05%
09-2008 - 06-20093 756 25430,56%22,95%
09-2009 - 06-20103 342 48327,68%18,71%
09-2010 - 06-20112 780 86926,87%18,43%
09-2011 - 01-20122 745 73224,78%15,63%


Najpopularniejsze odcinki “Plebanii” w historii osiągały grubo ponad 7 mln widzów - najwięcej osób (aż 7,9 mln) śledziło odcinek nadany 24 stycznia 2004 roku
. Z kolei ostatni, 1829 epizod serialu, pokazany w piątek 27 stycznia br. przyciągnął przed ekrany 3,59 mln oglądających, a jego udział wyniósł 27,61 proc. w grupie 4+ i 18,93 proc. w 16-49. 

TOP10Wszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
24-01-20047 861 95455,81%48,36%
30-10-20027 643 41856,12%56,08%
10-01-20037 609 76956,05%53,09%
03-01-20047 594 34952,04%45,24%
07-02-20047 581 08855,33%51,10%
09-01-20037 553 46953,56%51,02%
12-01-20027 534 70853,45%47,22%
04-01-20037 405 43049,07%42,82%
30-01-20037 381 90254,19%49,57%
27-12-20027 381 78253,14%49,16%


Wpływy reklamowe z wszystkich wyemitowanych przez 11 i pól roku odcinków telenoweli wyniosły 555 mln zł
(dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> TVP 1 wiosną bez “Rancza”?

Z danych telemetrycznych wynika, że serial w ostatnim sezonie śledziły głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia (stanowili 75 proc. wszystkich oglądających), mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

  ADH %AFF
PłećMężczyźni38,12%79
Kobiety61,88%119
Wiek 4-91,49%25
 10-151,60%24
16 - 191,17%21
20 - 241,85%24
25 - 292,76%31
30 - 343,21%39
35 - 393,83%52
40 - 443,89%60
45 - 495,63%82
50 - 549,16%114
55 - 5911,52%148
6053,89%266
Wlk. miastaWieś42,04%107
< 50 tys.23,69%99
50-100 tys.9,76%114
100-200 tys.6,32%79
> 200 tys.18,19%89
ZawódTop management5,25%59
Pracownicy średniego szczebla8,17%54
Pracownicy fizyczni i rolnicy14,18%72
Emeryci61,76%241
Inni10,65%35
WykształceniePodstawowe55,21%125
Średnie31,74%105
Wyższe9,96%77
Inne3,10%24


“Plebania” poruszała problemy rodzinne, religijne i społeczne mieszkańców wsi Tulczyn w której do 2009 roku w większości rozgrywała się akcja, potem została przeniesiona do miasta Hrubielów. W serialu grali m.in. Włodzimierz Matuszak, Katarzyna Łaniewska, Bernadetta Machała-Krzemińska, Małgorzata Teodorska czy Agnieszka Włodarczyk. Producentem wykonawczym telenoweli była spółka Besta Film.

Od 30 stycznia br. w miejsce “Plebanii” dni powszednie o 17.30 nadawana jest “Galeria”, nowa telenowela opowiadająca o pracownikach i klientach galerii handlowej we Wrocławiu. Produkuje ją ATM Grupa (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
dzięki za artykuł,o który prosiłem:)
właśnie o taki mi chodziło:)
odpowiedź
User
pinokio
chwala ci boze ,ze nie wytrzymales i natchnales tvp,aby skonczyla z ta chala.
odpowiedź
User
Jaro
Szkoda "Plebanii" to był najlepszy serial w TVP,ten nowy serial "Galeria" to straszny chłam oglądałem dziś pierwszy odcinek i dla mnie był to odcinek ostatni, więcej tej tandety nie będę oglądał.
odpowiedź