Wpływy Fotki 5 proc. w górę, zysk zmalał o 480 tys. zł

W ub.r. przychody spółki zarządzającej platformą społecznościową Fotka zwiększyły się o 4,6 proc. do 3,77 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 32,8 proc. do 2,6 mln zł jej zysk netto zmalał z 1,71 do 1,23 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu złożonym w KRS Fotka nie wyszczególniła, jaka część jej wpływów pochodziła w ub.r. z emisji reklam, a jaka z opłat od użytkowników. W raporcie całość przychodów przeklasyfikowano ze sprzedaży produktów na sprzedaż usług.

Serwis Fotka.com od dawana jest poza czołową dziesiątką platforma społecznościowych w Polsce pod względem liczby użytkowników, ale nadal notuje stosunkowo bardzo dużo odsłon. Według badania Gemius/PBI w kwietniu 2019 r. w witrynie 391,3 tys. internautów wykonało 165 mln odsłon, a każdy spędził w niej średnio 3 godziny, 56 minut i 7 sekund. Natomiast aplikacja mobilna Fotki w sierpniu br. miała 168,1 tys. użytkowników, wobec 526,1 tys. rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/megapanel-lipiec-onet-przed-wirtualna-polska-aplikacja-facebooka-przed-youtube-em-i-messengerem,7170140755777153a ##

Koszty wzrosły o jedną trzecią

W ub.r. Fotka poniosła 2,6 mln zł wydatków operacyjnych, co wobec 1,96 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 32,8 proc. Wynika to przede wszystkim ze zwiększenia się kosztów usług obcych z 875,8 tys. do 1,35 mln zł oraz pozostałych kosztów rodzajowych ze 176,4 do 392,2 tys. zł.

Za to nakłady na wynagrodzenia zmalały z 674 do 629,2 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 126,9 do 106,4 tys. zł.

Po wybuchu epidemii firma oszczędziła 58,2 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS. To jedyna formy covidowej pomocy publicznej, z której skorzystała spółka.

Wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 68 do 81,4 tys. zł, pozostałe wpływy operacyjne - z 36,7 do 58,8 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 9 zł do 14,1 tys. zł.

Z kolei przychody finansowe zmalały z 37,4 do 23,1 tys. zł, a koszty finansowe - z 4,5 do 4,3 tys. zł.

521 tys. zł na dywidendę

Zyskowność Fotki wyraźnie się pogorszyła. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1,64 do 1,16 mln zł, zysk operacyjny - z 1,68 do 1,21 mln zł, a zysk brutto i netto - z 1,71 do 1,23 mln zł.

Po 50 proc. udziałów spółki mają założyciel Fotki Rafał Agnieszczak i jego wieloletni partner biznesowy Andrzej Ciesielski. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 707,8 tys. zł zostanie przekazane na zapłatę zaległego podatku, a pozostała część na dywidendę: Agnieszczak i Ciesielski dostaną po 248,2 tys. zł, a spółka Fotka z o.o. jako komplementariusz - 24,6 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały