SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” przeprasza za pomylenie na pierwszej stronie prezydenta Białegostoku z wiceprezydentem Rzeszowa

W czwartek na pierwszej stronie „Gazety Polskiej Codziennie” (Forum) omyłkowo przy tekście krytykującym prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego zamieszczono fotografię wiceprezydenta Rzeszowa Stanisława Sienki. W piątek redakcja przeprosiła za ten błąd.

Article

Na pierwszej stronie „Gazety Polskiej Codziennie” skrytykowano działania Tadeusza Truskolaskiego dotyczące Marszu Równości, który odbył się w Białymstoku w minioną niedzielę. Uczestnicy manifestacji byli atakowani, policja zatrzymała kilkudziesięciu agresorów.

- Włodarz miasta wydał zgodę na kilka zgromadzeń w tym samym miejscu i czasie, jednak organizowanych przez skrajnie odmienne środowiska. Eksperci od spraw bezpieczeństwa oceniają, że takie działanie było zaplanowaną prowokacją - stwierdzono.

Obok zapowiedzi znalazło się zdjęcie wykonane przez fotoreportera „Gazety Polskiej” Szkopuł w tym, że przedstawia ono nie Tadeusza Truskolaskiego, tylko dość podobnie wyglądającego wiceprezydenta Rzeszowa Stanisława Sienkę.

Na ten błąd zwrócił uwagę m.in. Krzysztof Król, obecnie szef komitetu wykonawczego w Komitecie Obywatelskim przy Lechu Wałęsie, a w przeszłości m.in. dziennikarz „Wprost”, poseł przez dwie kadencje i wicedyrektor komunikacji korporacyjnej w Prokomie. - Miliony od PKN Orlen czy PKO BP nie zastępują rozumu - skomentował na Twitterze.

„Gazeta Polska Codziennie” przeprasza, tłumaczy się pośpiechem

W piątek z oczywistej wpadki „Gazety Polskiej Codziennie” żartowali na Twitterze niektórzy dziennikarze. - Orły - skwitował Wojciech Szacki z „Polityki”. - Oj tam. Podobni? Podobni. Zwykłe czepialstwo, gdy brakuje argumentów na odparcie przełomowych ustaleń - kpił Patryk Słowik z „Dziennika Gazety Prawnej”. - Ręce opadają... - stwierdził Sylwester Ruszkiewicz z Wirtualnej Polski.

W piątkowym numerze „GPC” redakcja przeprosiła za tę pomyłkę. - Niestety pośpiech i prosty błąd techniczny doprowadziły do tego, że na fotografii zamiast prezydenta Białegostoku znalazł się wiceprezydent Rzeszowa - wyjaśniono.

- Redakcja zrobi wszystko, aby podobne błędy nie zdarzały się w przyszłości. Wszystkich, których dotknął ten błąd, a w szczególności Stanisława Sienkę, serdecznie przepraszamy - stwierdzono.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej Codziennie” wynosiła 13 641 egz., po spadku o 11,05 proc. w skali roku.

Wydająca „GPC” spółka Forum zanotowała w ub.r. spadek przychodów sprzedażowych o 6,7 proc. do 14,75 mln zł oraz 1,75 mln zł straty netto, wobec 32,3 tys. zł zysku rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” przeprasza za pomylenie na pierwszej stronie prezydenta Białegostoku z wiceprezydentem Rzeszowa

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mar
chyba fotoedytor też wypłaty nie dostał.
odpowiedź
User
YKK
Jak już to słusznie zauważono, od państwowych dotacji rozumu nie przybywa. Zwłaszcza jak się od lat jest innym organem.
odpowiedź