SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska” musi przeprosić Bartosza Kramka za okładkę z sierpnia 2017 roku. „Sędzia przyszedł z gotowym wyrokiem”

W środę, w Sądzie Okręgowym w Warszawie ruszył proces, który wytoczył Bartosz Kramek, mąż Ludmiły Kozłowskiej, szefowej Fundacji Otwarty Dialog. Chodziło o okładkę „Gazety Polskiej”, jaka ukazała się w sierpniu 2017 roku. Tego samego dnia zapadł wyrok. - Sędzia przyszedł z gotowym wyrokiem - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „GP”.

Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, wiceprezes Telewizji Republika Article

Rozprawa w Sądzie Okręgowym w Warszawie rozpoczęła się w związku z pozwem złożonym przez Bartosza Kramka, męża Ludmiły Kozłowskiej - szefowej Fundacji Otwarty Dialog.

Pozwana „Gazeta Polska” wnioskowała o oddalenie pozwu w całości. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny tygodnika w programie „W punkt” w Telewizji Republika uzasadniał, że tytuł, jaki pojawił się na okładce "Nowa kampania wrześniowa. Znamy plany jesiennego puczu" to pojęcie, którego używał również Roman Giertych.

- Tego samego pojęcia użył Roman Giertych, on stworzył pojęcie "nowej kampanii wrześniowej" - my pokazaliśmy tylko, co znaczy "kampania wrześniowa" w języku i rozumieniu polskim. Tym bardziej, że chodziło o obalenie rządu przez siły finansowane z zewnątrz, przez Rosję i Niemcy – mówił Tomasz Sakiewicz.

Bartosz Kramek w pozwie domaga się 30 tys. złotych zadośćuczynienia, wpłaty 20 tys. złotych na rzecz Centrum Praw Kobiet oraz przeprosin.

W środę jednak od razu zapadł wyrok w tej sprawie.

- Sąd kazał przeprosić pana Kramka, nie rozpatrzył żadnego materiału dowodowego i wyraził solidarność z jego walką o wolne sądy. W związku z tym na pewno skończy się to sprawą dyscyplinarną dla sędziego. To nie był nawet proces, sąd nie udawał. To była demonstracja polityczna ze strony sędziego.

Tomasz Sakiewicz stwierdził również, że redakcja ma zamiar odwołać się od wyroku.

- Podstawą odwołania będzie fakt, że sędzia, który wydał wyrok nie powinien w ogóle być sędzią. Chodzi o to, jak sąd się zachował, przyszedł z gotowym, napisanym wyrokiem. Nie rozpatrywał materiału dowodowego, solidaryzował się z jedną ze stron. Muszę przyznać, że nawet w czasach komunistycznych sędziowie zachowywali więcej pozorów.

Sąd orzekł opublikowanie przeprosin na 14 dni w tygodniku "Gazeta Polska" i na portalu gazetapolska.pl, podpisanych przez Niezależne Wydawnictwo Polskie oraz Tomasza Sakiewicza oraz zapłatę 10 tys. zadośćuczynienia.

Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” wynosiła 22 920 egz., po spadku o 26,5 proc. w skali roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” musi przeprosić Bartosza Kramka za okładkę z sierpnia 2017 roku. „Sędzia przyszedł z gotowym wyrokiem”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Jak łatwo agentura się dekonspiruje...
4 0
odpowiedź
User
Roztargniony
Czy "sąd" ma jakieś imię i nazwisko, bo nie udało mi się znaleźć...
6 0
odpowiedź
User
Wojtek
Szanowna Redakcjo! Co właściwie GP napisała o samym Bartoszu Kramku, bo nie wyświetla mi się nigdzie pełna treść tego artykułu?
1 1
odpowiedź