SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Polska" rusza z podcastami

Od stycznia "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) uruchomi cykl własnych podcastów. Kolejne odcinki będą ukazywać się w środy oraz w piątki.

Shutterstock.com Article

„Komentujemy politykę - ostro, ale też z dystansem. W środę bardziej poważnie, w piątek „po kibolsku”. Demaskujemy manipulacje, pokazujemy to, co stanowi istotę politycznych sporów i jesteśmy całkowicie niepoprawni” - tak „Gazeta Polska” zapowiada podcasty, których cykl rozpocznie od 2020 roku.

Katarzyna Gójska, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Polskiej” przekazała nam, że podcasty będą mieć charakter debat publicystów na temat „aktualnych wydarzeń w przestrzeni publicznej oraz tematów poruszanych w ukazującym się w danym tygodniu numerze”. - Podcasty piątkowe będą utrzymane w duchu " kibolskim"- ton będą im nadawać Piotr Lisiewicz, Wojciech Mucha, Jacek Liziniewicz oraz Maciej Kożuszek, a niekiedy także inni - czasami kontrowersyjni goście - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Gójska.

W środę prowadzącymi będą: Tomasz Sakiewicz, Katarzyna Gójska, Dorota Kania, Jacek Sobala, Adrian Stankowski oraz inni publicyści związani z mediami Strefy Wolnego Słowa.

- W środowych podcastach będą także krótkie wywiady z politykami lub ekspertami - przekazała nam zastępca redaktora naczelnego „GP”.

Oferta podcastów w najbliższych miesiącach przyszłego roku ma być rozszerzana. Będzie można ich słuchać za pośrednictwem Spotify oraz Google Podcasts.

Podcasty coraz popularniejsze w Polsce i na świecie

Na całym świecie podcasty zyskują na popularności – szacuje się, że w ubiegłym roku 800 mln osób słuchało audycji nagranych i udostępnionych w sieci lub na platformach. Prognozy wskazują natomiast, że w 2022 roku liczba ta sięgnie 1,5 mld słuchaczy. Z badania Publicis Groupe, przeprowadzonego w sierpniu 2019 roku wynika, że także w Polsce cieszą się coraz większym powodzeniem - ponad 1/4 polskich internautów słuchała ich choć raz.

Niemal wszyscy, którzy słuchają podcastów włączyli podcast przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca, a wynik 27 proc. wśród słuchaczy plasuje Polskę w europejskiej średniej, jeśli chodzi o słuchanie audycji internetowych.

W ostatnim czasie na uruchomienie własnych podcastów zdecydowała się „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” (to cykl „8:10”); „Dziennik Gazeta Prawna”. Pod koniec listopada „Vogue”, który uruchomił aplikację mobilną w której dostępne są podcasty, a magazyn „Pismo” wystartował z własnym cyklem podcastów śledczych.

Pod koniec października br. „Financial Times” uruchomił swój pierwszy podcast, do którego dostęp jest płatny. Cyklicznej audycji „The Rachman Review” mogą słuchać jedynie użytkownicy płacący za prenumeratę dziennika w jego cyfrowej lub papierowej formie. Wydawca „FT” chce postawić na rozwój podcastów i mianował wtedy Cheryl Brumley dyrektorką segmentu treści audio.

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku „Gazeta Polska” zanotowała średnią sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii na poziomie 22 141 egz., co stanowiło największy spadek w zestawieniu - o 17,99 proc.

Niezależne Wydawnictwo Polskie osiągnęło w 2018 roku 18 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 15,09 mln zł rok wcześniej), a wynik netto spółki poprawił się z 539,9 tys. zł straty do 311,9 tys. zł zysku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Polska" rusza z podcastami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Kurcze, nie znam nikogo z tego grona szacownych publicystów. Ale skoro gazeta tak wspaniale się sprzedaje, to ma to wszystko sens.
1 1
odpowiedź
User
Kubacki
Wspaniale, najleprza gazeta w Polsce!
1 0
odpowiedź