SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter
owe
  • Biznes
  • Monitoring mediów
  • Personalia
  • Opinie
  • Pierwsze strony ("Jedynki")
  • Katalog firm
  • Wideo
  • Wywiady
  • „Gazeta Wyborcza” drożeje o 50 groszy. "Wyższe koszty papieru i prądu"

    Z początkiem listopada rosną ceny drukowanej wersji „Gazety Wyborczej” (Agora) - droższe o 50 groszy są wszystkie wydania oprócz wtorkowego.

    Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"; fot. PAP/Tomasz Gzell Article

    Cena egzemplarzowa piątkowego wydania „Gazety Wyborczej” wzrosła z 4,49 do 4,99 zł, sobotnio-niedzielnego - z 4,99 do 5,49 zł, poniedziałkowego - z 4,49 do 4,99 zł, a środowego i czwartkowego - z 3,99 do 4,49 zł. Natomiast we wtorki dziennik nadal będzie kosztował 3,99 zł.

    Z czego wynika obecna podwyżka? - Do tej zmiany zmuszają nas skokowe podwyżki cen papieru i usług (energia elektryczna) - uzasadniono w piątkowej „Gazecie Wyborczej”. - Przypominamy, że średnia cena „Wyborczej” w prenumeracie teczkowej jest ok. 20 proc. niższa od cen nominalnych - zaznaczono.

    Poprzednia podwyżka „Gazety Wyborczej” została wprowadzona z początkiem br. - wzrosły wtedy ceny wydań dziennika w poniedziałki, wtorki i soboty. Jednocześnie odświeżono dodatki „Ale Historia” i „Magazyn Świąteczny” oraz przesunięto „Mój Biznes” z poniedziałku na wtorek.

    Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 89 535 egz. (po spadku o 12,1 proc. w skali roku). Sprzedaż kioskowa zmalała w skali roku o 10,9 proc. do 60 397 egz.

    Z kolei portal Wyborcza.pl we wrześniu br. zanotował 6,14 mln realnych użytkowników i 54,55 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Z płatnej oferty internetowej „GW” na koniec ub.r. korzystało 133 tys. użytkowników. Pod koniec października w sobotnio-niedzielnym numerze „GW” ukazał się kod dający dostęp na 14 dni do internetowej oferty dziennika.

    W pierwszej połowie br. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wyniosły 44,6 mln zł (5,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a wpływy reklamowe dziennika - 39,3 mln zł (po spadku o 9,2 proc. w skali roku).

    W pierwszym półroczu tego roku grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Przychody z usług reklamowych wzrosły o 1,8 proc , do 267 mln zł.

    Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).

    Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

    Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” drożeje o 50 groszy. "Wyższe koszty papieru i prądu"

    30 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
    User
    Gaga
    Może kosztować 50 gr i tak tego szmatławca nie kupię.
    odpowiedź
    User
    wyższe cenu prądu i druku - buhehehe
    W momencie przesłania pliku do druku... wiadomości Tam zawarte są już nieaktualne;)
    PoCoToKOMU;)?
    84 14
    odpowiedź
    User
    Hanso
    Reżim nie daje złapać oddechu...
    74 21
    odpowiedź
    User
    Piotr
    Po co płacić za papier, skoro wydanie elektroniczne można kupić za mniej niż 100 zł/rok? I lasom ulżymy :-)
    51 25
    odpowiedź
    User
    Jakub
    Po co płacić za papier, skoro wydanie elektroniczne można kupić za mniej niż 100 zł/rok? I lasom ulżymy Po co chodzić do kina, skoro można obejrzeć film na komputerze. Po co wydawać książki, skoro są na chomikuj. I po co słuchać opery na żywo jak można w telefonie. I po co wreszcie zabierać głos w każdej sprawie, tylko po to, żeby zabrać.
    37 33
    odpowiedź