SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Gazeta Wyborcza” liderem, zyskują tylko “Puls Biznesu” i “Parkiet”

Najchętniej czytanym dziennikiem w II półroczu ub.r. była “Gazeta Wyborcza” - wynika z badania PBC General. Na drugim miejscu był “Fakt”. Oba tytuły zanotowały jednak spadki czytelnictwa. Do góry poszły jedynie wyniki “Parkietu” i “Pulsu Biznesu”.

W analizowanym okresie po “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 12,71 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 13,76 proc. Tytuł utrzymał się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji znalazł się tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 13,54 proc. do 12,60 proc.

Na podium znalazł się jeszcze bezpłatny dziennik “Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,81 proc. ludzi (rok wcześniej było to 6,28 proc.).

W rankingu wzrosty czytelnictwa odnotowały plasujące się na ostatnich miejscach dzienniki “Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica) i “Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Zajmujący 12. lokatę “Parkiet” zanotował wzrost o 0,10 pkt. proc., zaś będący na 11. miejscu “Puls Biznesu” zyskał 0,11 pkt. proc.

TytułLipiec – grudzień 2011Lipiec – grudzień 2010
procent respondentówprocent respondentów
Gazeta Wyborcza12,71%13,76%
Fakt12,60%13,54%
Metro (dziennik bezpłatny)5,81%6,28%
Super Express5,59%6,07%
Rzeczpospolita3,74%4,14%
Przegląd Sportowy3,35%3,55%
Dziennik Gazeta Prawna2,25%3,04%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,09%2,18%
Gazeta Podatkowa0,69%0,72%
Sport0,48%0,71%
Puls Biznesu0,39%0,29%
Parkiet Gazeta Giełdy0,30%0,19%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Gazeta Wyborcza” liderem, zyskują tylko “Puls Biznesu” i “Parkiet”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Czy ktoś jeszcze w to wierzy? Te dane to jest żałosny pomiot marazmu branży. Jakim cudem gazeta która sprzedaje poniżej 300,000 sztuk średnio dziennie ma czytelnictwo (OK, w Cyklu Sezonowym, czyli tygodniu) na poziomie 12% populacji (czyli jakieś 3 miliony z hakiem?). To jest śmiech na sali, te dane są zawyżone jakieś 7 razy, cała branża się ośmiesza, a ktoś kto szacuje dotarcie w oparciu o te statystyki powinien znaleźć sobie inne zajęcie.
odpowiedź
User
Wojtek_drugi
Bruce, to ty sie własnie ośmieszyłeś, kompletnie nie masz pojęcia, na czym polegaja badania czytelnictwa, czyli bardzo ważnego wskaźnika biznesowego, stąd wnoszę, że jesteś z kręgów "niezależnych", czyli Rzeczpospolita, Urze, Gazeta Polska, cechujących się bezwstydną ignorancją i arogancją.
odpowiedź
User
Bruce
@Wojtuś, ochłoń:-). Nie interesują mnie pseudo gierki między wydawcami, a gazeta, to niekoniecznie GW (łapiesz? za małej było). Chodzi o obowiązujące na tym rynku. Już ci lżej? A teraz zastanów się, ile osób "współczyta" jakikolwiek dziennik (GW, RZ, whatever) i czy to jest na pewno 10 (no dobra, 7, bo przecież chodzi o CCS).
odpowiedź