SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” ma już 200 tys. subskrybentów cyfrowych

Liczba użytkowników mających wykupioną prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” (Agora) przekroczyła 200 tys. - To nie tylko rekord w Polsce, ale też jeden z najlepszych wyników na świecie - podkreśla Aleksandra Sobczak, wicenaczelna „GW”.

Obecna oferta prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej"Obecna oferta prenumeraty cyfrowej

Od początku br. liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” wzrosła o ok. 30 tys. Na koniec ub.r. było ich 170,5 tys., a na koniec maja br. - 192 tys.

- Ponad 200 tysięcy prenumerat cyfrowych  to naprawdę olbrzymi sukces „Gazety Wyborczej", która jest liderem pod względem liczby subskrypcji w Polsce i zajmuje 13. pozycję w światowym rankingu tytułów prasowych z NYT na czele. A to jest dopiero początek - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca dziennika. - Pięć lat temu weszliśmy w świat internetu z impetem, determinacją i odwagą. Dziś to nasz żywioł, odnaleźliśmy w nim optymalny model biznesowy dla jakościowego medium jakim jest „Wyborcza”. To wszystko między innymi dlatego, że po 30 latach istnienia „Gazeta Wyborcza” nadal jest drogowskazem i przyjacielem dla kilkunastu milionów Polek i Polaków różnych pokoleń. Naprawdę można tylko nam pozazdrościć że dla nich pracujemy. Dziękujemy wszystkim naszym czytelniczkom i czytelnikom za zaufanie - podkreśla.

Jak podano w komunikacie do istotnego wzrostu liczby subskrypcji Wyborcza.pl odnotowanego w tym roku przyczyniły się przede wszystkim zmiany w ofercie wprowadzane w lutym br., m.in. dostępy rodzinne, możliwość czytania „drukowanej” „'Gazety Wyborczej” online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami z bliskimi, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom. Zespół ds. rozwoju strategii online dziennika skupiał się na przekonywaniu użytkowników do korzystania ze stałych, autoodnawialnych subskrypcji, które wybiera obecnie zdecydowana większość prenumeratorów indywidualnych - wykupujących tę ofertę zarówno w serwisach Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl, jak też w App Store i Google Play.

Subskrypcja jest też promowana we współpracy z innymi mediami - w lipcu wprowadzono wspólną ofertę z platformą Player.pl należącą do Grupy TVN Discovery Polska.

- Czasy, w których rozpoczynaliśmy transformację cyfrową, a polski użytkownik internetu płacący za dostęp do rzetelnego dziennikarstwa uważany był za nieistniejącego, mitycznego jednorożca, mijają bezpowrotnie. Mamy świadomość dużego udziału subskrypcji „Gazety Wyborczej” w tej ważnej dla mediów zmianie. Zdajemy też sobie sprawę z ogromnego zaufania prenumeratorów, z których większość przekonała się już do płacenia za dostęp w formie autoodnawialnej subskrypcji. Dla nas to wielkie zobowiązanie, zarówno pod względem dbałości o treści, jak i o doświadczenia prenumeratorów, ponieważ chcemy, żeby zostawali z nami na lata. Wysokie oczekiwania lojalnych czytelników wymagają wykształcenia w organizacji unikalnych kompetencji w zupełnie nowych obszarach - tłumaczy Danuta Breguła, dyrektorka strategii digital „Gazety Wyborczej”.

„Gazeta Wyborcza” rozwija też ofertę prenumeraty cyfrowej dla użytkowników z firm i instytucji. - Stale rozwijamy nasze propozycje dla klientów biznesowych, wzbogacając je o dodatkowe produkty, jak i usługi w wariancie premium - obserwujemy na rynku duże zapotrzebowanie na rozwiązania dedykowane biznesowi i instytucjom, dlatego aktualnie stawiamy na ich rozwój - komentuje Joanna Kwas, dyrektor biura reklamy „Gazety Wyborczej” i grupy Wyborcza.

- Prenumeratorzy „Wyborczej” zdecydowanie częściej niż czytelnicy niemający subskrybcji interesują się sprawami międzynarodowymi, nauką, ekonomią i technologią. Lubią czytać reportaże i wywiady z ekspertami. Rekordy popularności biła w tym roku np. rozmowa z prof. Szymonem Malinowskim o katastrofie klimatycznej - opisała w środę Aleksandra Sobczak, szefowa Wyborcza.pl, a od początku listopada także wicenaczelna „GW”.

- Duże emocje zawsze budzą w Was antydemokratyczne działania polityków, konszachty władzy z kościelnymi hierarchami, manipulowanie historią Polski czy łamanie praw człowieka - rasizm, homofobia i mizoginia. Z drugiej strony chętnie czytacie o edukacji i rodzinie. Szukacie informacji i porad dotyczących wychowania dzieci, wspierania starszych i budowania dobrych związków. Ogromną popularnością cieszą się np. wywiady o psychologii, pracy nad dobrymi relacjami czy np. ostatnio o kryzysie wieku średniego - wyliczyła.

Wiosną br. Agora podała, że w ub.r. internauci łącznie 430 tys. razy wykupili na różne formy dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”, a każdy płacił za to przeciętnie 10 zł miesięcznie. Kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87 proc. wszystkich aktywnych dostępów, a liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79 proc. Obecnie już 21 proc. przychodów „GW” pochodzi z internetu, głównie z opłat od użytkowników.

- W 2019 roku spodziewamy się dalszego wzrostu wskaźnika ARPU. Naszym celem jest zwiększenie udziału prenumeratorów opłacających subskrypcję poprzez płatności autoodnawialne, bez względu na długość okresu rozliczeniowego - zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła.

W kwietniu br. 200 tys. zł ze sprzedaży specjalnej oferty subskrypcji cyfrowej „GW” przeznaczono na wsparcie strajkujących nauczycieli, a w połowie października przed wyborami parlamentarnymi oferowała tydzień darmowego dostępu do prenumeraty.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dwa warianty subskrypcji od prawie 6 lat

Prenumerata cyfrowa „Gazety Wyborczej” jest oferowana w dwóch pakietach: podstawowym (kosztuje 19,90 zł miesięcznie przy płatności cyklicznej i 25 zł przy jednorazowej) oraz premium (cena wynosi odpowiednio 29,90 i 39 zł miesięcznie). Ten drugi daje dostęp do dodatkowych treści (m.in. z archiwum oraz magazynów „Wysokie Obcasy Extra” i „Książki”) oraz możliwość korzystania z jednej prenumeraty przez trzech użytkowników.

Oferta została wprowadzona na początku 2014 roku. Na koniec 2014 r. korzystało z niej 54,9 tys. użytkowników, rok później - 77 tys., na koniec 2016 r. 100 tys., a na koniec 2017 r. - 133 tys.

Pozostali internauci na Wyborcza.pl i w innych serwisach „GW” mogą czytać w całości do 10 tekstów miesięcznie oraz oglądać materiały wideo.

Dzięki prenumeracie cyfrowej rosną wpływy ze sprzedaży „GW”

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 84 572 egz., o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej (dane ZKDP). Natomiast portal Wyborcza.pl we wrześniu zanotował 6,96 mln realnych użytkowników i 64,46 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W pierwszej połowie br. wpływy ze sprzedaży „GW” wyniosły 48,3 mln zł (po wzroście o 8,3 proc. w skali roku), a z reklam w niej - 34,7 mln zł (po spadku o 11,5 proc.).

O przekroczeniu poziomu 200 tys. subskrypcji będzie informować kampania reklamowa pod hasłem „Tędy”. Reklamy podkreślają kluczowe wartości dla „Gazety Wyborczej” i jej czytelników, m.in. spojrzenie w przyszłość, odwagę poruszania trudnych tematów, wiedzę i sprawdzone informacje. Akcja będzie realizowana w kanałach własnych Agory, mediach społecznościowych i prasie.

17 tys. subskrybentów Radia TOK FM

Agora w modelu subskrypcyjnym sprzedaje też dostęp do podcastów Radia TOK FM. W maju br. z tej oferty korzystało ponad 17 tys. użytkowników, o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.

W przyjętej w połowie ub.r. strategii na najbliższe cztery lata firma założyła, że do końca 2022 roku liczba cyfrowych subskrybentów „Gazety Wyborczej” wzrośnie do 237 tys., a Radia TOK FM do 30 tys.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ma już 200 tys. subskrybentów cyfrowych

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zaintrygowany
Jeśli piszecie, ze 200 tys. ma wykupioną prenumeratę, to gdzie dane tych, którzy dostali za darmo? Dlaczego Wyborcza tymi statystykami się nie chwali?
Jakie są dochody z czytelnika, który codziennie kupuje wydanie papierowe i płaci ponad 100 zł w miesiącu, a jakie z cyfrowego, który raz na miesiąc zapłaci 10 zł?
odpowiedź
User
Obrzydliwy lewak
Jeśli piszecie, ze 200 tys. ma wykupioną prenumeratę, to gdzie dane tych, którzy dostali za darmo? Dlaczego Wyborcza tymi statystykami się nie chwali?
Jakie są dochody z czytelnika, który codziennie kupuje wydanie papierowe i płaci ponad 100 zł w miesiącu, a jakie z cyfrowego, który raz na miesiąc zapłaci 10 zł?


Jakie 10 złotych? Wejdź sobie na stronę wyborczej i poczytaj jaki jest koszt prenumeraty. Policz sobie też, że "100 zł w miesiącu" o którym piszesz nie idzie w całości do wydawcy, ponieważ musi on opłacić druk i transport. W przypadku e-wydania tych kosztów nie ma.

Mam wykupioną kwartalną prenumeratę i nie narzekam. Przynajmniej władzy się nie kłaniają.

Za to 22,70 PLN muszę płacić na "media publiczne" pod groźbą kar jeśli przestanę, choć z nich nie korzystam.
odpowiedź
User
Bart
Sam Soros zamówił 150k subskrybcji
odpowiedź