SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” może pisać o udziale Przemysława Radzika w aferze hejterskiej, prawomocnie oddalono jego wniosek

Warszawski Sąd Apelacyjny odrzucił wniosek sędziego Przemysława Radzika o zakaz publikacji dla „Gazety Wyborczej” (Agora) wszelkich informacji na temat jego uczestnictwa w tzw. grupie hejtującej sędziów. To już druga instancja, która przyznaje rację w tej kwestii „GW”.

Przemysław Radzik, fot. wikipedia Article

Sprawa jest związana z tekstem Onetu z sierpnia ub.r. o ówczesnym wiceministrze sprawiedliwości Łukaszu Piebiaku. W artykule podano, że sędzia Przemysław Radzik miał należeć do grupy zajmującej się hejtowaniem w internecie sędziów krytykujących reformę sądownictwa. Napisała o tym „Gazeta Wyborcza”, a za nią informację podała też stacja TVN24.

We wrześniu sędzia Radzik wystąpił do warszawskiego Sądu Okręgowego z wnioskiem, by zakazać „Wyborczej" i TVN publikowania informacji i sugestii o jego udziale w tej grupie. Zamierzał też pozwać Agorę. Wnioskowany zakaz publikacji spełniać ma rolę zabezpieczającą na czas procesów.

Sąd pierwszej instancji uznał jednak, że proponowanemu zabezpieczeniu sprzeciwia się ważny interes publiczny. Od tego wyroku Przemysław Radzik odwołał się do drugiej instancji. Sąd Apelacyjny podtrzymał orzeczenie, uzasadniając, że „opinia publiczna powinna być informowana o zarzutach pojawiających się względem osób pełniących funkcje publiczne w wymiarze sprawiedliwości”.

W przytaczanej przez „Gazetę Wyborczą” sentencji ujęto ponadto, iż ujawniona przez media tzw. afera hejterska w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz „pojawiające się informacje o sędziach prowadzących działalność polegającą na zbieraniu informacji i materiałów mających podważyć wiarygodność innych sędziów - tych krytykujących przeprowadzaną reformę sądownictwa, budzą zainteresowanie społeczne, chociażby z uwagi na podwyższone standardy etyczne, jakie mają spełniać osoby sprawujące władzę sądowniczą”. Ponownie podkreślono ważny interes społeczny, stojący za odrzuceniem wniosku o zakaz publikacji.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 86 366 egz., o 8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” może pisać o udziale Przemysława Radzika w aferze hejterskiej, prawomocnie oddalono jego wniosek

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
I to jest prawdziwa kasta, z którą należy walczyć
3 2
odpowiedź
User
Info
On chyba już unieważniał uchwałę Sądu Najwyższego? Tutaj też niech unieważni :)
3 0
odpowiedź
User
Redakcja
Fizjonomia jak z radzieckich stepów. Zachowanie podobne.
6 1
odpowiedź