SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Już 192 tys. subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej”. „Widać, że prawdziwe dziennikarstwo jest potrzebne”

Liczba subskrypcji cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” (Agora) na koniec maja wynosiła 192 tys., o 22 tys. więcej niż na koniec ub.r. - Docieramy teraz do największego od lat grona czytelników. Widać z tego, że prawdziwe dziennikarstwo jest dziś potrzebne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.

Article

Na koniec maja br. liczba aktywnych prenumeratorów serwisu Wyborcza.pl wynosiła dokładnie 192 415 osób. W ciągu pięciu miesięcy 2019 roku liczba cyfrowych prenumeratorów treści dziennika zwiększyła się o 21 865 (to 13 proc. w górę). Na koniec 2018 roku Agora podała, że liczba subskrybentów przekroczyła poziom 170 tysięcy.

- Dzisiejsza „Gazeta Wyborcza” dociera do największego od lat grona czytelników. Mamy niemal 192 tys. prenumeratorów cyfrowych, w ciągu miesiąca nasi czytelnicy kupują ponad 2,4 mln egzemplarzy papierowego wydania „Gazety Wyborczej",  internauci polubili profil dziennika w mediach społecznościowych niemal 1,5 mln razy, a ponad 8 milionów użytkowników odwiedza Wyborcza.pl. To pokazuje, że prawdziwe dziennikarstwo jest bardzo potrzebne - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej".

Agora podkreśla, że na wyniki cyfrowej „Gazety Wyborczej" wpłynęły zmiany wprowadzane w tej ofercie. W lutym br. zaproponowano prenumeratę „rodzinną”, czyli dostęp do treści Wyborcza.pl dla trzech wybranych przez subskrybenta osób. W kwietniu dziennik przeprowadził akcję "#WspieramyNauczycieli", w ramach której pieniądze z cyfrowych subskrypcji przeznaczano na fundusz pomocy strajkującym nauczycielom. Wykupić można było specjalną prenumeratę dziennika na miesiąc, kwartał lub rok. W ramach tej akcji zebrano 200 tys. zł.

- Przełomowe dla wyników w obszarze cyfrowym jest też wyraźniejsze postawienie na prenumeratę autoodnawialną. W ten sposób Wyborcza.pl zyskuje coraz większe grono stałych czytelników - informuje Agata Staniszewska z biura prasowego Agory. - Ten rok to czas triumfu rzetelnego, zaangażowanego dziennikarstwa, co naturalnie wpływa na wzrost liczby subskrypcji cyfrowych - podkreśla Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej".

W marcu br. Breguła w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl mówiła, że użytkownik cyfrowej subskrypcji „GW” płaci za nią średnio 10 zł miesięcznie. W ub.r. internauci łącznie 430 tys. razy wykupili na różne formy dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87 proc. wszystkich aktywnych dostępów, a liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79 proc. Obecnie już 21 proc. przychodów „GW” pochodzi z internetu, głównie z opłat od użytkowników.

- Siłą serwisu Wyborcza.pl jest selekcja najważniejszych informacji. Jesteśmy serwisem newsowym, ale nie zasypujemy naszych czytelników tematami błahymi ani zbędnymi. Bardzo ważna jest dla nas różnorodność treści, dlatego oprócz polityki czy ekonomii, dużo miejsca poświęcamy na artykuły o zdrowiu, związkach, rodzicielstwie oraz rozrywce. Uważnie śledzimy dane dotyczące preferencji naszych prenumeratorów. Widzimy, że bardzo cenią nasze zaangażowanie w obronę demokracji i środowiska naturalnego. W najbliższych miesiącach planujemy intensywną kampanię związaną z katastrofą klimatyczną. W tym celu powołaliśmy w Wyborcza.pl specjalną grupę dziennikarzy i redaktorów - mówi o swoich zadaniach Aleksandra Sobczak, która w maju br. została szefową serwisu Wyborcza.pl.

Szaniewski szefem marketingu subskrypcji cyfrowych

W maju br. w zespole strategii online „Gazety Wyborczej" zostały utworzone nowe stanowiska. Mateusz Szaniewski, dotychczas prowadzący zespół ds. mediów społecznościowych „Gazety Wyborczej", został kierownikiem marketingu subskrypcji cyfrowych. Z kolei Katarzyna Ostrowska i Maksymilian Salski objęli stanowiska kierowników wzrostu subskrypcji cyfrowych.

- Po kilku latach transformacji „Gazety Wyborczej" skupiamy się przede wszystkim na wzroście jakościowym, czyli trafianiu do potencjalnych prenumeratorów z tak dobrą ofertą, żeby chcieli z nami zostać na lata. Koniecznością jest więc specjalizacja na każdym etapie - komentuje te zmiany Danuta Breguła.

Ponad 170 tys. subskrypcji na koniec 2018 roku skomentował redaktor naczelny dziennika, Adam Michnik, pisząc w życzeniach noworocznych do czytelników: - Prenumerata cyfrowa jest też poważnym źródłem przychodu, które buduje finansową niezależność „Wyborczej” i czyni ją odporną na rozmaite presje ze strony władzy. Wspierajcie nadal niezależne dziennikarstwo. Według założeń wydawcy w 2022 roku liczba cyfrowych prenumerat ma sięgnąć 327 tys.

Agora w formie odpłatnych subskrypcji oferuje też podcasty Radua TOK FM. W maju br. liczba użytkowników tej oferty przekroczyła 17 tys.

Rosną wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej”

Według danych z badania Gemius/PBI, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w maju br. portal Wyborcza.pl odwiedziło 8,08 mln internautów, co dało 28,57 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 74,17 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 9 minut i 43 sekundy. Z danych ZKDP wynika, że w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 85 974 egz., o 11 proc. mniej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wyniosły 24,4 mln zł (7 proc. więcej niż rok wcześniej), a ze sprzedaży reklam w „GW” - 14,8 mln zł (po spadku o 14 proc. w skali roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Już 192 tys. subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej”. „Widać, że prawdziwe dziennikarstwo jest potrzebne”

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XX
Brakuje informacji jaki % wykupił półroczną prenumeratę za 10 złotych.
75 13
odpowiedź
User
Sonic
Czy z tych subskrypcji jest dochód i czy da się za to przeżyć?
58 8
odpowiedź
User
hh
skoro jest tak dobrze do dlaczego jest tak źle?
79 19
odpowiedź
User
były czytelnik
Wyniki subskrypcji zależą w tej chwili od wyborów samorządowych, januszy polityki jest bowiem coraz mniej.
39 2
odpowiedź
User
PaPA DIEGO... Nie ruszam TEGO;)
i na pewno wszyscy kupili - nikt nie dostał w ramach swiadczeń GRATISA dopisanych subskrybcji.
57 16
odpowiedź