Sprzedaż "Gazety Wyborczej" spadła do 86 tys., „Gazeta Polska Codziennie” do 13 tys. Liderem „Fakt”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży w zestawieniu pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż "Gazety Wyborczej" spadła do 86 tys., „Gazeta Polska Codziennie” do 13 tys. Liderem „Fakt”

W kwietniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 218 529 egz., czyli o 10,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 761 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 6,23 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 11 proc. do 85 974 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-i-kwartal-2019-gazeta-polska-sieci,7171071666047105a ##

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 16,05 proc. do 13 214 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 5,77 proc., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w zestawieniu był ósmy. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 9 398 egz.

grafika

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, który zyskał tutaj 0,59 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Super Express”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,99 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Kanał TVP może przejść rewolucję. Decyzję podejmie Bruksela

Kanał TVP może przejść rewolucję. Decyzję podejmie Bruksela