SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gemius zleci audyt danych Viewing OOH, a MOC TV - ich fuzji z danymi Nielsena

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV ustalił wspólnie z Gemiusem, że ta firma zleci część audytu danych o oglądalności telewizji poza domem (Viewing OOH), a MOC TV - audyt mechanizmu fuzji danych OOH z panelem telemetrycznym Nielsena - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

Od września 2021 roku biuro reklamy Polsat Media włącza do rozliczeń reklamowych kampanii telewizyjnych tzw. viewing OOH, czyli oglądalność telewizji poza domem realizowaną przez Gemius łącząc je z dotychczasowymi danymi o oglądalności Nielsena. Od października rozwiązanie stosuje to również Biuro Reklamy Telewizji Polskiej, a od listopada - TVN Media.

Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV oraz większość nadawców chcieli audytu danych OOH Gemiusa, oraz audytu metodologii fuzji tych danych z panelem Nielsena. Za audytem opowiadali się też m.in. IAA, SAR, ZAR i Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań”.

Początkowo na audyt nie zgodził się Polsat, jednak podczas grudniowego walnego zgromadzenia wspólników MOC TV przedstawiciele Grupy Polsat zmienili zdanie i poparli audyt fuzji danych Nielsena i Gemiusa.

Pod koniec stycznia br. zdecydowano, że audyt przeprowadzi francuska firma badawcza CESP, a jego koszty - wstępnie oszacowane na 350 tys. zł - pokryje MOC TV.

Wyniki audytu dostępne szeroko?

Podczas ostatnich rozmów Związku z Gemiusem ustalono wstępnie, że Gemius zleci część audytu dotyczącą danych o oglądalności OOH, a MOC TV – część audytu mechanizmu fuzji danych OOH z panelem telemetrycznym Nielsen.

Koszt audytu mechanizmu fuzji danych ma wg szacunków wynieść ok. 125 tys. zł. Dostęp do pełnych jego wyników ma mieć każdy klient Gemiusa, opłacający dostęp do danych o oglądalności tv poza domem – zarówno bezpośredni jak i pośredni.

Obecnie procedowane są umowy z CESP i z Nielsenem.

Nie opracowano jeszcze harmonogramu audytu, jednak ustalono, że powinien on zacząć się nie później niż 1 kwietnia br., a zakończyć na początku września.

Zarówno Gemius, jak i MOC TV chcą, aby podsumowanie wyników obu audytów można było zaprezentować zarówno wszystkim członkom MOC TV, jak i wszystkim klientom Nielsena oraz Gemiusa.

Dołącz do dyskusji: Gemius zleci audyt danych Viewing OOH, a MOC TV - ich fuzji z danymi Nielsena

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SWeak
Mnie jako mieda planera nie interesują dane Out of home. Siłą reklamy telewizyjnej jest to, że wbijasz się z przekazem właśnie do domu. Przed ulubionym serialem kiedy grupa docelowa wygodnie siedzi na kanapie. Jest dobry dźwięk a widz skupiony jest na telewizorze. Wszystkie dane z pociągów, barów, wizyt u ciotki to są dane o rozproszeniu uwagi. Już nie mówiąc o tym, że precyzja raportu jest raczej umowna. Bo do dzisiaj nie ma np. województw. A to jest bardzo ważne, bo są klienci którzy nie posiadają offlinowej sprzedaży w całej Polsce. Generalnie ten OOH takie O! O! Ha ! Ha !
odpowiedź