SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gemius poprawia metodologię internetowych badań opinii

Gemius kończy prace nad metodami poprawy jakości badań opinii prowadzonych przez internet. Firma udoskonaliła już sposób ważenia danych oraz zdefiniowała zestaw cech wpływających na szanse wypełnienia ankiety.

Gemius poprawia metodologię internetowych badań opinii

Prace nad metodami poprawy jakości badań opinii w internecie Gemius prowadzi od ośmiu miesięcy w ramach przedsięwzięcia „IniTech”. Celem projektu, dofinansowywanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, jest stworzenie nowych rozwiązań poprawiających jakość prób zbieranych w badaniach online.

Do tej pory Gemius opracował już nowy sposób ważenia danych w takich sondażach. Mechanizm stosowany wcześniej był zależny od błędów losowych w próbie określającej strukturę demograficzną. Często prowadziło to do przypisania wag skrajnie niskich, powodujących zmniejszenie efektywnej liczebności prób po zważeniu, lub bardzo wysokich, co z kolei rodziło ryzyko niestabilności wyników. Nowa metoda pozwala skutecznie niwelować takie skrzywienie próby.

Ponadto firma określiła cechy respondentów, które mają istotne znaczenie dla budowy wagi w badaniach online. Wykazała również skuteczność metod ważenia, które opierają się na deklaracjach respondentów co do częstotliwości oraz chęci brania udziału w sondażach internetowych.

Gemius planuje w najbliższym czasie pracować nad optymalizacją sposobu zadawania i wyświetlania pytań w ankietach online oraz dostosowaniem schematu emisji zaproszeń do badań tak, aby zawczasu niwelować skrzywienie prób. Zakończenie całego projektu ma nastąpić w październiku br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gemius poprawia metodologię internetowych badań opinii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl