Google wpłaci 25 mln euro na walkę z fake newsami w Europie

Google zapowiedział, że wesprze kwotą 25 mln euro Europejski Fundusz Mediów i Informacji, który zajmuje się walką z dezinformacją w internecie. Pieniądze mają być przeznaczone między innymi na organizacje typu fact-checkers oraz narzędzia pozwalające na ograniczenie rozprzestrzeniania się fake newsów w sieci.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google wpłaci 25 mln euro na walkę z fake newsami w Europie

Europejski Fundusz Mediów i Informacji to nowa instytucja powołana przez Fundację Calouste’a Gulbenkiana i Europejski Instytut Uniwersytecki, która stawia sobie za cel skuteczną walkę z przejawami dezinformacji w sieci, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii koronawirusa.

25 mln euro na walkę z fake newsami

Teraz Google postanowił dołączyć do firm wspierających w działaniu Europejski Fundusz Mediów i Informacji, poinformował o tym na blogu Matt Brittin, prezes Google w obszarze Europy, Środkowego Wschodu i Afryki.

Google zapowiedział, że przekaże na działania funduszu kwotę 25 mln euro, która zostanie wykorzystana w postaci grantów przyznawanych organizacjom typu fact-checkers, instytucjom non-profit oraz wydawcom walczącym z fake newsami działającym w Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinie, Norwegii Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Środki otrzymane z funduszu mają zostać przeznaczone na skuteczną walkę z fake newsami, co obejmuje m.in. funkcjonowanie fact-checkers, opracowywanie nowych metod rozpoznawania dezinformacji czy też szkolenia służące odróżnianiu przez użytkowników treści prawdziwych od fałszywych.

Funkcjonowanie obecnego projektu zaplanowano na najbliższe 5 lat. Podmioty zainteresowane otrzymaniem finansowania mogą składać aplikacje na dedykowanej stronie internetowej. Weryfikacją zgłoszeń będzie się zajmować powołana w ub.r. przez Komisję Europejską organizacja o nazwie European Digital Media Observatory.

Google zaznacza, że od 2015 r. wspiera walkę z dezinformacją, w ramach tych działań firma przeszkoliła m.in. 90 tys. europejskich dziennikarzy, zaś strony internetowe z odpowiednimi kursami odwiedziło ponad 400 tys. użytkowników.

W minionym kwartale koncern Alphabet (do którego należy Google) osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek