SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa

Google poprosił firmy zamieszczające informacje na swój temat w aplikacji Mapy aby dokonały odpowiedniej aktualizacji danych jeśli ich działalność zmieniła się w związku z epidemią koronawirusa. Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w zorientowaniu się w dostępności konkretnych usług czy ofert sklepów na konkretnym obszarze.

Article

Nowy rodzaj groźnego koronawirusa oznaczonego przez organizację WHO nazwą Covid-19 wykryto w Chinach pod koniec grudnia 2019 r. W ciągu kilku tygodni wywołał on epidemię, której centrum stanowi chińskie miasto Wuhan.

Według statystyk z wtorku na całym świecie zanotowano ponad 115 tys. przypadków zainfekowania koronawirusem, zaś 4087 osób poniosło śmierć w związku z zarażeniem Covid-19. Przypadki zarażenia koronawirusem w ostatnich dniach pojawiły się także w Polsce, we wtorek potwierdzono obecność w naszym kraju 20 zainfekowanych osób.

Google aktualizuje Mapy

Koncern Google postanowił pomóc użytkownikom prowadzonej przez siebie aplikacji Mapy w codziennym funkcjonowaniu w obliczu szerzącej się epidemii koronawirusa.

Google poinformował na Twitterze że zwrócił się do firm zamieszczających informacje na swój temat na platformie Mapy o aktualizację danych.

Sprawa dotyczy tych podmiotów, na których funkcjonowanie ma wpływ epidemia Covid-19. Takie firmy są proszone o to, by w opisach pojawiających się w aplikacji Maps poinformowały o ewentualnych zmianach w działaniu, np. innych godzinach pracy, zmianie oferty czy opóźnieniach w dostawach do klientów.

Aby pomóc firmom obecnym w Maps w zaktualizowaniu danych Google udostępnił odpowiednią instrukcję na swoich stronach. Koncern wyjaśnia że aktualne informacje o firmach pomogą użytkownikom w codziennym życiu utrudnionym przez zagrożenie koronawirusem.

Nie tylko Google

W związku z rozszerzającą się epidemią koronawirusa coraz więcej firm technologicznych stara się pomóc w walce z zagrożeniem oraz ze zjawiskiem dezinformacji w sieci związanej z Covid-19.

Facebook obiecał, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii Covid-19.

Z kolei Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl