“Gorejący krzew” nagrodzony w Monte Carlo

Film ”Gorejący krzew, wyprodukowany przez HBO Europe i wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland, został nagrodzony na festiwalu telewizyjnym w Monte Carlo. Nagroda dla najlepszego aktora została przyznana Ivanowi Trojanowi za rolę majora Jireša.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

“Gorejący krzew”, trzyczęściowy film zrealizowany na podstawie scenariusza Štěpána Hulíka w reżyserii Agnieszki Holland, przedstawia historię Jana Palacha, studenta praskiego Uniwersytetu Karola, który w styczniu 1969 roku, podpalił się w centrum czeskiej Pragi. Po jego śmierci władze komunistyczne podjęły starania, aby zdyskredytować jego czyn i osobę. Film został pokazany w 15 krajach, w których działa HBO Europe, a jego dystrybucją międzynarodową zajmuje się Beta Film.

Niedawno wyróżniony został też dokument HBO “Moja Wola” wyreżyserowany przez Bartosza Kowalskiego otrzymał w czerwcu br. trzy nagrody na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Jury Konkursu Polskiego Krakowskiego Festiwalu Filmowego uhonorowało film Srebrnym Lajkonikiem dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego - Bartosza M. Kowalskiego, Nagrodą Prezesa TVP za najlepsze zdjęcia dla Mateusza Skalskiego oraz Nagrodą im. Macieja Szumowskiego za szczególną wrażliwość na sprawy społeczne ufundowaną przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział HBO w rynku w maju br. wyniósł 0,21 proc. (więcej na ten temat).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC