SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA

W ub.r. wydawca Grupy naTemat osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 12,1 mln zł i 2,5 mln zł zysku EBITDA. Zatrudnienie w firmie zwiększono o ok. 20 osób. - Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu - podkreśla Paulina Plenkiewicz, prezeska Grupy naTemat.

Według danych własnych Grupy naTemat przychody wydającej ją firmy Glob360 i jej spółek zależnych wyniosły w ub.r. 12,1 mln zł, o 25 proc. więcej niż w 2019 roku. Wydawca zarabia wyłączenie z usług marketingowych.

- 2020 był dla nas niezwykle ważnym a może kluczowym rokiem. Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu. Przede wszystkim stale budujemy ofertę dla naszych klientów i rozwijamy biuro reklamy, na którego czele w połowie roku stanęła Monika Wdowiak (poprzednio związana z Vogue Polska oraz MMP). Zmiana szefa sprzedaży nigdy nie jest łatwą decyzją, szczególnie  w takim okresie, ale wynik finansowy za 2020 utwierdza nas w przekonaniu, że Monika jest dokładnie tą osobą, której potrzebowaliśmy - komentuje Paulina Plenkiewicz, która z początkiem br. zastąpiła Monikę Bogusz-Jędrzejczyk jako prezeska Glob360.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W 2019 roku firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł, wpływy należącej do niej spółki ASZdziennik poszły w górę o 38,4 proc. do 1,06 mln zł, a MamaDu - o 121,8 proc. do 1,01 mln zł.

Do Grupy naTemat należą portal ogólnotematyczny naTemat.pl, serwis biznesowo-technologiczny INNPoland.pl, parentingowy MamaDu.pl, skierowany dla ojców dadHero.pl i satyryczny ASZdziennik, a także projekt BRID, uruchomiony na początku br. z grantu od Google.

Według badania Mediapanel w styczniu br. naTemat.pl zanotował 6,34 mln użytkowników, INNpoland.pl - 1,49 mln, MamaDu.pl - 1,16 mln, ASZdziennik.pl - 877,4 tys., a dadHero.pl - 152,3 tys.

- Wzmacniamy też prace nad produktem dla użytkowników: wsłuchujemy się w ich potrzeby i odpowiadamy na nie - jak choćby w przypadku pionierskiego BRIDA. Równolegle cały czas rozwijamy naszą technologiczną część biznesu, w czwartym kwartale zmieniliśmy całkowicie setup programatyczny, co pozwoliło zwiększyć przychody i zoptymalizować kluczowe wskaźniki, by móc przygotować się na możliwe scenariusze związane z nową polityką Google i cookiesless world. Wszystkie kompetencje technologiczne budujemy inhouse, a także inwestujemy w automatyzacje procesów - opisuje Paulina Plenkiewicz.

- Nasze DNA każe nam stale poszukiwać innowacji, dlatego dostosowaliśmy swoją ofertę do nowych realiów i stworzyliśmy zupełnie nowe produkty i formaty, które już cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Dodatkowo wzmocniliśmy dział kreacji, przeprowadziliśmy głęboką restrukturyzację w procesie tworzenia i egzekucji kampanii dla klientów, tak by z powodzeniem móc realizować kampanie 360 dla naszych klientów - dodaje Monika Wdowiak.

Zysk w górę, 20 pracowników więcej

Grupa naTemat osiągnęła w ub.r. 2,5 mln zł zysku EBITDA, o 49 proc. więcej niż przed rokiem. W 2019 roku sama spółka Glob360 miała 976,3 tys. zł zysku netto, wobec 513,3 tys. zł w 2018 roku.

W firmie pracuje obecnie ok. 80 osób, o ok. 20 więcej niż na początku ub.r. - Wbrew pandemii w 2020 się rozwijaliśmy i rekrutowaliśmy, a nie byliśmy zmuszeni do zwolnień czy obniżek pensji. I ciągle to robimy. Tylko od nowego roku nasz zespół powiększył się o kilkanaście osób - podkreśla Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat.

- To nasz kolejny rekordowy rok z rzędu. 2020 oczywiście obfitował w wydarzenia, ale nasz stale rosnący, zaangażowany newsroom każdego dnia udowadniał, że świetnie zaspokajamy potrzeby informacyjne coraz większej grupy Polaków - podkreśla Mańkowski. Przypomina, że Grupa naTemat zrealizowała też szereg akcji niestandardowych, m.in. pod koniec ub.r. postawiła monolit na brzegu Wisły w centrum Warszawy, a wiosną przygotowała mural z podziękowaniami dla służby zdrowia.

Portal naTemat.pl działa od 2012 roku, w kolejnych latach uruchamiano serwisy tematyczne (dadHero.pl pojawił się jesienią 2019 roku). Udziałowcami spółki  Glob360 są redaktor naczelny „Newsweek Polska” Tomasz Lis (ma 65 proc. kapitału) i adwokat Robert Jędrzejczyk (35 proc.).

Dołącz do dyskusji: Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
imię
Brawo! Tak trzymać naTemat! :)
odpowiedź
User
Januszo
💪
odpowiedź
User
Azazannas
A jaka jest średnia płaca osób piszących teksty?
odpowiedź