Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)

W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Duże spadki zanotowały Grupa Interia.pl i Google, a znaczące wzrosty - Wikipedia, Grupa Polska Press i Grupa TVN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów), o 399,6 tys. mniej niż w kwietniu. Wykonali oni 6,71 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. Dziennie witryny i aplikacje Google’a miały natomiast 14,56 mln użytkowników i 228,51 mln odsłon.

Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się Facebook - w maju zanotował 21,69 mln użytkowników, 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

GRUPA ONET-RAS POLSKA wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska

O trzecie miejsce i zarazem miano lidera wśród krajowych wydawców rywalizują Grupa Onet-RAS Polska i Wirtualna Polska. W kwietniu ten drugi wydawca pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedził konkurenta pod względem zasięgu. Natomiast w maju Grupa Onet-RAS Polska zyskała w skali miesiąca 60,3 tys. użytkowników i znów była przed Wirtualną Polską, która straciła ich 74,4 tys.

Przy czym Wirtualna Polska zanotowała więcej odsłon od Grupy Onet-RAS Polska (2,87 mld wobec 2,63 mld) i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (37 minut i 26 sekund wobec 25 minut i 44 sekund). Miała też wyższe statystyki dziennie od konkurenta: 6,53 mln użytkowników i 93,37 mln odsłon, wobec, 6,3 mln użytkowników i 84,63 mln odsłon Grupy Onet-RAS Polska.

W skali miesiąca zdecydowanie największy spadek liczby użytkowników zanotowała Grupa Interia.pl - o 843,9 tys. Grupa Gazetaprawna straciła ich 414,9 tys., a Filmweb.pl - 429,9 tys.

Za to Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. użytkowników, Grupa Polska Press - 766,1 tys., a Grupa TVN - 676,2 tys.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 27,4 mln. Na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln.

grafika

Onet.PL ma 17,25 mln, WP.PL - 15,15 mln 

Google.pl zanotował spadek liczby użytkowników w skali miesiąca aż o 1,72 mln do 23,87 mln. Odwiedzający wykonali w serwisie 4,73 mld, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 27 minut i 7 sekund.

Z kolei Google.com miał 22,05 mln użytkowników, zyskał ich 783,5 tys., dzięki czemu wyprzedził Facebooka. Ten drugi portal przy 21,69 mln odwiedzających zanotował 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z Onet.pl korzystało 17,25 mln użytkowników, po wzroście o prawie 200 tys.. Z WP.pl korzystało ponad 2 mln mniej użytkowników - 15,15 mln.

Blogspot.com z miesiąca na miesiąc zanotował spadek o 910,2 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 800,4 tys. Natomiast Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. odwiedzających, a Gazeta.pl - 472,4 tys.

grafika

TOP 20 WYDAWCÓW

Na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,54 mln użytkowników (722,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 4,35 mld odsłon. Odwiedzający korzystał z nich przeciętnie przez 33 minuty i 6 sekund.

Grupa Interia.pl zanotowała w skali miesiąca spadek aż o 1,13 mln użytkowników. Natomiast Wikipedia zyskała 515,3 tys. odwiedzających, a Grupa Polska Press - 501,1 tys.

Z serwisach Grupy TVN przeciętny internauta korzystał przez 39 minut i 9 sekund. W przypadku Wirtualnej Polski ten wskaźnik wyniósł 37 minut i 37 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 32 minuty i 9 sekund.

grafika

TOP 20 DOMEN

Google.pl na komputerach straciło w skali miesiąca jedną dziesiątą użytkowników - w maju miało ich 20,52 mln, o 2,1 mln mniej niż w kwietniu. Natomiast Google.com zanotowało wzrost o 712 tys. do 18,08 mln odwiedzających. Pierwszy serwis miał 2,82 mln odsłon, a drugi - 1,47 mln.

Interia.pl straciła w skali miesiąca 1,03 mln użytkowników, a Money.pl - 344,7 tys. Natomiast Wikipedia zyskała ich 515,3 tys., a Microsoft.com - 425,6 tys.

Z o2.pl użytkownik korzystał przez 39 minut i 52 sekundy, z WP.pl - przez 33 minut i 11 sekund, natomiast z Google.pl i Facebooka - przez nieco ponad 28 minut.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google’a miały 18,9 mln użytkowników (304,3 tys. więcej niż w kwietniu) oraz 2,36 mld odsłon. Z kolei Grupa OLX przy 11,57 mln użytkowników zanotowała 2,49 mld odsłon.

Grupa Onet-RAS Polska zanotowała 15,08 mln użytkowników i 1,48 mld odsłon, znacznie więcej niż Wirtualna Polska (odpowiednio 14,12 mln i 1,18 mld).

Wikipedia zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Accuweather.com - 987,1 tys., a Grupa Polska Press - 608,8 tys. Natomiast Grupa Gazetaprawna zanotowała spadek o 350,4 tys., a Grupa Cyfrowy Polsat - o 244,1 tys.

grafika

Google.pl zanotowało w skali miesiąca spadek liczby użytkowników o 1,21 mln do 14,64 mln, a Google.com - wzrost o 1,5 mln do 14,2 mln. Pierwszy portal miał 1,91 mld odsłon oraz 14 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a drugi - 429,2 mln odsłon oraz 7 minut i 15 sekund średniego czasu.

Na Facebooku internauta spędził przeciętnie 31 minut i 49 sekund, na WP.pl - 25 minut i 15 sekund, a na YouTubie - 19 minut i 36 sekund.

grafika

Aplikacja YouTube’a miała 15,21 mln użytkowników, o 598,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Dzięki temu wyprzedziła aplikację Google, która straciła w skali miesiąca 212,5 tys. użytkowników.

Gmail zyskał w porównaniu z kwietniem aż 1,28 mln użytkowników, Dysk Google - 1,2 mln, Facebook - 843,4 tys., a Muzyka Google Play - 827,8 tys. Natomiast Mapy zanotowały spadek o 548,8 tys., a Rossmann PL - 288,2 tys.

grafika

Liczebność próby: N=147680. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack KantarMillward Brown z IV kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

Sprostowanie od Wirtualnej Polski

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych