SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)

W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Duże spadki zanotowały Grupa Interia.pl i Google, a znaczące wzrosty - Wikipedia, Grupa Polska Press i Grupa TVN.

Article

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów), o 399,6 tys. mniej niż w kwietniu. Wykonali oni 6,71 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. Dziennie witryny i aplikacje Google’a miały natomiast 14,56 mln użytkowników i 228,51 mln odsłon.

Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się Facebook - w maju zanotował 21,69 mln użytkowników, 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

GRUPA ONET-RAS POLSKA wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska

O trzecie miejsce i zarazem miano lidera wśród krajowych wydawców rywalizują Grupa Onet-RAS Polska i Wirtualna Polska. W kwietniu ten drugi wydawca pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedził konkurenta pod względem zasięgu. Natomiast w maju Grupa Onet-RAS Polska zyskała w skali miesiąca 60,3 tys. użytkowników i znów była przed Wirtualną Polską, która straciła ich 74,4 tys.

Przy czym Wirtualna Polska zanotowała więcej odsłon od Grupy Onet-RAS Polska (2,87 mld wobec 2,63 mld) i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (37 minut i 26 sekund wobec 25 minut i 44 sekund). Miała też wyższe statystyki dziennie od konkurenta: 6,53 mln użytkowników i 93,37 mln odsłon, wobec, 6,3 mln użytkowników i 84,63 mln odsłon Grupy Onet-RAS Polska.

W skali miesiąca zdecydowanie największy spadek liczby użytkowników zanotowała Grupa Interia.pl - o 843,9 tys. Grupa Gazetaprawna straciła ich 414,9 tys., a Filmweb.pl - 429,9 tys.

Za to Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. użytkowników, Grupa Polska Press - 766,1 tys., a Grupa TVN - 676,2 tys.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 27,4 mln. Na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln.

Onet.PL ma 17,25 mln, WP.PL - 15,15 mln 

Google.pl zanotował spadek liczby użytkowników w skali miesiąca aż o 1,72 mln do 23,87 mln. Odwiedzający wykonali w serwisie 4,73 mld, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 27 minut i 7 sekund.

Z kolei Google.com miał 22,05 mln użytkowników, zyskał ich 783,5 tys., dzięki czemu wyprzedził Facebooka. Ten drugi portal przy 21,69 mln odwiedzających zanotował 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z Onet.pl korzystało 17,25 mln użytkowników, po wzroście o prawie 200 tys.. Z WP.pl korzystało ponad 2 mln mniej użytkowników - 15,15 mln.

Blogspot.com z miesiąca na miesiąc zanotował spadek o 910,2 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 800,4 tys. Natomiast Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. odwiedzających, a Gazeta.pl - 472,4 tys.

TOP 20 WYDAWCÓW

Na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,54 mln użytkowników (722,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 4,35 mld odsłon. Odwiedzający korzystał z nich przeciętnie przez 33 minuty i 6 sekund.

Grupa Interia.pl zanotowała w skali miesiąca spadek aż o 1,13 mln użytkowników. Natomiast Wikipedia zyskała 515,3 tys. odwiedzających, a Grupa Polska Press - 501,1 tys.

Z serwisach Grupy TVN przeciętny internauta korzystał przez 39 minut i 9 sekund. W przypadku Wirtualnej Polski ten wskaźnik wyniósł 37 minut i 37 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 32 minuty i 9 sekund.

TOP 20 DOMEN

Google.pl na komputerach straciło w skali miesiąca jedną dziesiątą użytkowników - w maju miało ich 20,52 mln, o 2,1 mln mniej niż w kwietniu. Natomiast Google.com zanotowało wzrost o 712 tys. do 18,08 mln odwiedzających. Pierwszy serwis miał 2,82 mln odsłon, a drugi - 1,47 mln.

Interia.pl straciła w skali miesiąca 1,03 mln użytkowników, a Money.pl - 344,7 tys. Natomiast Wikipedia zyskała ich 515,3 tys., a Microsoft.com - 425,6 tys.

Z o2.pl użytkownik korzystał przez 39 minut i 52 sekundy, z WP.pl - przez 33 minut i 11 sekund, natomiast z Google.pl i Facebooka - przez nieco ponad 28 minut.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hmm
Ponoć te zasiegi takie nieważne ale ojnet nawet linki z gazety.pl załatwił z faktu itp żeby tylko jakoś tam wrócić na lidera. A to etyka byznesu
6 1
odpowiedź
User
li
a wp przejął pudelka i od jakiegoś czasu nabija odsłony poprzez przekierowania z pudelka na wp w celu otworzenia artykułu.
7 0
odpowiedź
User
Już wystarczy tego.
Pod względem liczby internautów Grupa Onet i Grupa Wirtualna Polska mogliby zawalczyć aby zepchnąć Facebooka na czwartą czy piątą pozycję. Jednak ciekawy jest ostatni ranking - 20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów, Facebook zajmuje 6 miejsce!!, bywało, że miał 5-4 miejsce, a nawet sięgał podium. Popularność spada to widać z każdym miesiącem, znacznie więcej traci niż zyskuje, o ile w ogóle coś zyskuje, Instagram co prawda trochę się podniósł - 11 pozycja, wcześniej był 14, a jeszcze wcześniej 16. Messenger - 4 miejsce, bez zmian. Poza tym Facebook i serwisy z nim powiązane powinien opuścić nasz kraj. Dość złego już nabroił, podzielił nas poglądowo, jednych blokował innych faworyzował, podatków w ogóle nie płacił i nie płaci, absolutnie nie czyni ludzi szczęśliwymi - to tylko pozór szczęścia, tak samo jak Instagram. Zakłamywanie rzeczywistości, koloryzowanie, te serwisy potęgują u ludzi negatywne cechy, jak narcyzm, egoizm, samouwielbienie, niszczą związki, ludzie się zdradzają, promują zgorszenie moralne i obyczajowe, propagują treści LGBT, nasilają tendencje feministyczne u kobiet - 10 lat istnienia u nas to naprawdę wystarczy. Powinien ustanowić datę graniczną wyjścia z Polski i serwisów z nim powiązanych. Kończ waść wstydu oszczędź.
3 3
odpowiedź
User
Alf
Co ta interia?!
0 0
odpowiedź
User
x-men
a wp przejął pudelka i od jakiegoś czasu nabija odsłony poprzez przekierowania z pudelka na wp w celu otworzenia artykułu.


No jakieś 4 lata temu :)
0 0
odpowiedź
User
Pogodynka
Gdzie dwóch się bije tam trzeci skorzysta i może być to Interia może być gazeta.
0 1
odpowiedź
User
gość
haha kupowanie ruchu przez przekliki z pudelka się nie udało. czytelnicy serwisu powoli odpływaą, bo są słusznie wściekli, a wszyscy myśleli, że się uda przechytrzyć konkurencję :D nie nie panie tm internauci też myślą!!!
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing