SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Wirtualna Polska przejmuje Domodi.pl i Homebook.pl

Grupa Wirtualna Polska podpisała umowę kupna 51 proc. udziałów spółki Domodi, do której należą sklepy internetowe Domodi.pl i Homebook.pl. - Wierzymy, że nie tylko jesteśmy w stanie zdynamizować ich rozwój, ale wspólnie, wokół spółki Domodi, rozbudować naszą obecność w najszybciej rosnących segmentach e-commerce - komentuje Jacek Świderski, prezes Grupy WP.

Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska Article

Domodi.pl to działający od 2012 roku agregator ofert w ramach współpracy z blisko 400 partnerami prezentujący niemal 400 tys. produktów z branży odzieżowej oraz 500 tys. z segmentu wyposażenia wnętrz. Z kolei Homebook.pl prezentuje aranżacje z kategorii wyposażenia wnętrz przygotowane przez architektów i społeczność serwisu.

Oba serwisy współpracują z takimi sklepami internetowymi jak Zalando, BonPrix, Laredoute, Deichmann, Spartoo, Halens czy eobuwie, prezentując produkty takich marek jak m.in. Venezia, Kazar, Wittchen, Wólczanka, Topsecret, Ecco, New Look, River Island, Dorothy Perkins, Adidas, Nike i Smyk.

W czerwcu br. Domodi.pl zanotowało 798,4 tys. użytkowników i 4,6 mln odsłon, a Homebook.pl - 282,4 tys. użytkowników i 4,8 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Jak podaje Grupa WP, spółka Domodi notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów.

- Nasi nowi wspólnicy to sprawdzony zespół specjalistów e-commerce. Wprowadzili na rynek
z dużym sukcesem Ceneo, które później rozwijali w strukturach Allegro. Wierzymy, że nie tylko jesteśmy w stanie zdynamizować rozwój Domodi.pl i Homebook.pl, ale wspólnie, wokół spółki Domodi, rozbudować naszą obecność w tych najszybciej rosnących segmentach e-commerce - tłumaczy Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska.

Grupa WP nie podaje, ile wydała na 51 proc. udziałów spółki Domodi.

Przypomnijmy, że inwestycje w segmencie e-commerce Świderski zapowiadał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl na początku września, podkreślając, że Grupa WP w I połowie br. zanotowała kilkunastoprocentowy wzrost przychodów i kilkudziesięcioprocentowy wzrost zysku netto (więcej na ten temat).

- Przyszłość należy do tematycznych marketplace’ów, platform takich jak Domodi.pl i Homebook.pl, z doskonale skatalogowaną ofertą i kadrą ekspertów doradzających w zakresie trendów oraz jak najkorzystniejszych cen. Jeśli dodatkowo prezentować będą produkt w inspirującym, zachęcającym do zakupu otoczeniu, uciekną rynkowi. Na to stawiamy - opisuje Michał Brański, wiceprezes ds. strategii w Grupie Wirtualna Polska.

Jest to kolejna w ostatnim okresie akwizycja Grupy WP - w czerwcu br. spółka przejęła serwis SportoweFakty.pl (więcej o tym), natomiast w listopadzie ub.r. jeszcze jako Grupa o2 kupiła większościowe udziały w witrynie Dobreprogramy.pl.

- Wsparcie Grupy WP to dla nas szansa na jeszcze większe przyspieszenie wzrostu firmy i zbudowanie pozycji lidera e-commerce w kategorii lifestyle. Widzimy realne synergie takiej współpracy i potencjał drzemiący w serwisach Grupy WP - komentuje Krzysztof Wierzbicki, prezes i współzałożyciel Domodi. - Podzielamy przy tym filozofię i sposób działania zespołu Grupy Wirtualna Polska, ceniącego start-upową przedsiębiorczość i kierującego się długookresowymi celami. Te aspekty były dla nas kluczowe przy wyborze nowego wspólnika - podkreśla.

W czerwcu br. wszystkie serwisy Grupy WP, jeszcze bez SportowychFaktów, zanotowały 14,75 mln użytkowników i 4,46 mld odsłon (zobacz pełne wyniki Megapenelu).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Wirtualna Polska przejmuje Domodi.pl i Homebook.pl

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
robi się ciekawie

co następne przejmie wp.pl?
21 10
odpowiedź
User
Ryszard
mysle, ze aby przescignac onet beda musieli przejac onet.
26 11
odpowiedź
User
spec
natemat.pl

podobno rozmowy trwają
12 12
odpowiedź
User
d
spec, Po co im reklamiarze parówek, spodni i napojów?
14 9
odpowiedź
User
Pan x
No to trzeba wirtualnej w koncu pogratulowac e-commercu bo do tej pory nic nie mieli. Szkoda tylko ze ograniczyli sie do przejęć a nie zbudowali nic samemu
11 16
odpowiedź