SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami

Serwis HBO Go zmodyfikował swój regulamin usług w zakresie korzystania z darmowego okresu próbnego na platformie. Według HBO zmiany mają za zadanie zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia subskrypcji.

Article

Od końca marca br. internetowy serwis HBO Go jest w Polsce dostępny dla wszystkich użytkowników i do korzystania z niego nie jest obecnie wymagana, tak jak wcześniej, umowa z operatorem telekomunikacyjnym lub kablowym. Według sondaży z nowej oferty HBO może u nas skorzystać nawet milion użytkowników, a rynek nie ukrywa że HBO Go bez ograniczeń to poważna zmiana w polskim segmencie VoD.

Miesięczna subskrypcja HBO Go bez umowy z zewnętrznym operatorem kosztuje 29,90 zł miesięcznie. Serwis proponuje jednak użytkownikom miesięczny okres próbny nie wymagający żadnych opłat z wyjątkiem zdeponowania na koncie kwoty 1 zł oddawanej użytkownikowi po zakończeniu darmowej promocji.

Kilka dni temu HBO rozesłał do użytkowników HBO Go e-maile zapowiadające zmiany w regulaminie usługi wyjaśniając wprost, że dotyczą one nadużyć w korzystaniu z okresu próbnego i zaczną obowiązywać od 20 maja br.

To samo potwierdza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, szefowa PR HBO Polska. - Wprowadziliśmy zmiany, żeby doprecyzować istniejące już zapisy dotyczące warunków korzystania w zakresie nadużyć okresu próbnego - podkreśla Agnieszka Niburska wyjaśniając, że modyfikacje dotyczą trzech punktów regulaminu HBO Go.

W punkcie 2.5 zaznaczono: „Użytkownik jest uprawniony do skorzystania z jednego Okresu próbnego w okresie kolejnych 12 miesięcy. Weryfikacja Użytkownika w celu zapobieżenia nadużyciom Okresu próbnego może nastąpić na postawie danych podanych przez Użytkownika, w tym m.in. na podstawie przypisanego do konta adresu e-mailowego, metody płatności lub numeru indentyfikacyjnego urządzenia. W przypadku podejrzenia nadużycia Okresu próbnego HBO może zastosować natychmiastowe środki w celu uniemożliwienia dalszego nadużycia, włączając w to wypowiedzenie Umowy.

Z kolei w punkcie 12.4 operator usługi potwierdza, że rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym może nastąpić m.in. w wypadku nadużycia okresu próbnego czy też próby wykorzystania okresu próbnego więcej niż raz w ciągu 12 miesięcy.

Nowe zapisy w regulaminie są spowodowane chęcią ograniczenia przez HBO coraz częstszego procederu kupowania przez użytkowników praw do korzystania z darmowego okresu próbnego.

Jak podaje firma SW Research popularny wśród internautów staje się proceder zakładania wielu darmowych próbnych kont, m.in. z użyciem wirtualnych kart płatniczych. Dane dostępowe do tych kont są następnie oferowane odpłatnie po cenach o wiele niższych niż miesięczna subskrypcja w konkretnym serwisie VoD. Dzięki temu użytkownik przez wiele miesięcy może za darmo korzystać z konkretnej platformy nie płacąc za to jej operatorowi.

Zgodnie z analizami SW Research w wypadku polskiego Netflixa liczba pirackich kont łamiących regulamin serwisu może sięgać 10 proc. ich ogólnej liczby, czyli ok. 50 tys. Firma zaznacza jednak, że ta sama tendencja, choć w nieco mniejszym stopniu dotyczy także innych platform subskrypcyjnych, takich jak Spotify, Tidal, Showmax czy HBO Go. Właśnie z tego powodu HBO podjęło decyzje związane ze zmianą skonstruowanego wcześniej regulaminu usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kp
I bardzo słuszna decyzja HBO. A oferta HBO też ostatnio się poprawiła i jest lepsza od np Canal Plus /choćby świetna Wataha w HBO i wydumany, niedobry Kruk w C+/
16 9
odpowiedź
User
aZaliż
Myślę, że firma mogła celowo zostawić taką furtkę w regulaminie, licząc po cichu na nowych, stałych abonentów płacących pełny abonament. ale przerażona skalą jej wykorzystywania, z hukiem ją zamyka.
Przy okazji zyskując kilka darmowych publikacji w mediach branżowych.
33 4
odpowiedź
User
Vezyr
Przykre jest to ze ciagle w Polsce ludzie kombinują, oszukują i wykorzystują każda okazje do tego:/
12 10
odpowiedź
User
Racica
Drogie HBO GO wprowadźcie współdzielenie konta na członków rodziny tak jak ma Netflix! Brakuje tego strasznie w HBO GO!
6 4
odpowiedź
User
conf
Przykre jest to ze ciagle w Polsce ludzie kombinują, oszukują i wykorzystują każda okazje do tego:/


Z jednej strony masz rację - ludzie kombinują ,a firma na tym straci- ale spojrzyj z drugiej strony. To hbo powinno sobie tego pilnować by ukrócić takie praktyki, a nie wszyscy mają przykaz by zachowywać sie fair wobec firmy. To jest kapitalizm - nikt tu za rączkę z aureolą nad głową takiego hbo nie będzię prowadzić i karnie w szeregu do płacenia z kartą nie stanie ; )
Podam ci prosty przykład - była promocja "grunwald " w orange gdzie było 1410 GB internetu na 2 miesiące - ale ktoś popełnił błąd w orange i zostawił "furtkę" - sposób by za doładowanie 200 zł przez terminal mieć w fonie te 1410 GB na 2 LATA ZA DARMO ! ( bo 2 stówy zostają na koncie). firma traci , bo nie zarabia na mnie na transferze danych przez 2 lata ; ) Teraz spytaj się sam siebie- Czy to Ja jestem winny że firma zawaliła sprawę , i czy nie miałem prawa skorzystac skoro była taka możliwość???? To nie mój problem jako klienta że firma przysłowiowo dała d... , to ich problem
8 7
odpowiedź