SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Holding WPP zapowiada zwolnienie 3,5 tys. osób, uproszczenie struktury i oferty oraz nowe inwestycje

Mark Read, CEO holdingu reklamowego WPP ogłosił trzyletni plan restrukturyzacji firmy. Planuje redukcję zatrudniania o 3,5 tys. osób w skali globalnej, uproszczenie oferty oraz struktury firmy i kolejne inwestycje, aby być lepiej przygotowanym do walki z „szybko zmieniającym się krajobrazem marketingowym”.

Mark Read Article

Zapowiedziane uproszczenie struktury WPP ma polegać na skoncentrowaniu się na czterech obszarach: komunikacji (reklama, kontent, media, PR), doświadczeniu (nowa marka, produkty, usługi), handlu (głównie omnichannel, współpraca z takimi klientami, jak Alibaba, Amazon) i technologii (wspieranie managerów ds. marketingu i  informacji w celu budowy i prowadzenia technologii marketingowej). Mark Read, CEO firmy określił swój plan jako "strategię na rzecz wzrostu".

Mark Read zapowiedział również „odnowione” zaangażowanie w kreatywność poprzez zainwestowanie 15 mln funtów w nowe kreatywne przywództwo, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż spadła.

Holding planuje powołać komitet wykonawczy, który będzie nadzorować całą grupę. Koszty funkcjonowania holdingu mają być zmniejszone o 275 mln funtów rocznie  - do 2021 roku włącznie (połowa tych oszczędności ma być ponownie zainwestowana).

Szef WPP ogłosił też wprowadzenie nowego logo, stworzonego przez należące do holdingu agencje Superunion i Landor.

Kreatywna firma transformacyjna

Podczas wtorkowego wystąpienia Mark Read nie mówił o żadnych nowych inwestycjach. Zdradził jedynie, że sprzedaż większości udziałów w firmie badawczej Kantar zakończy się na wiosnę 2019 roku.

Według informacji Reutersa i Financial Times, szef WPP miał ogłosić, że w ciągu najbliższych 3 lat zatrudnienie w całym holdingu zostanie zredukowane o 3,5 tys. osób w skali globalnej. Ma to pozwolić ma utworzenie 1 000 nowych miejsc pracy w kluczowych obszarach działalności firmy.

- Gruntownie przestawiamy WPP na kreatywną firmę transformacyjną z prostszą ofertą, która pozwoli  sprostać obecnym i przyszłym potrzebom klientów. Ta bardziej współczesna propozycja pomogła nam zdobyć nowy biznes, w tym reklamowe konto Volkswagena w Ameryce Północnej – wyjaśniał Mark Read. Dodał, że restrukturyzacja działalności umożliwi zwiększenie inwestycji w kreatywność, technologię i talenty, zwiększając  możliwości w kategoriach o największym potencjale dla przyszłego wzrostu, a także ulepszając ofertę i tworząc możliwości dla klientów.  - Nasze podejście opisujemy jako" radykalną ewolucję ". Radykalną, onieważ podejmujemy zdecydowane działania i wdrażamy poważne zmiany. Ewolucję, ponieważ osiągniemy to, szanując rzeczy, które sprawiają, że WPP jest dziś wielką firmą – dodał Read.

Akcje WPP spadły z 19 funtów w marcu 2017 roku do 11 funtów, gdy z firmą żegnał się Marin Sorrell (wiosną br.) i do 8 funtów kilka dni temu.

Szefowie WPP oczekują, że strategia "radykalnej ewolucji" zapewni organiczny wzrost w wysokości 15 proc. rocznie co najmniej do 2021 roku. Koszty restrukturyzacji mają wynieść w tym czasie 300 mln funtów.

W Polsce na razie bez zmian

Polskie oddziały kilku agencji należących do WPP zapytaliśmy, jakie dostały wytyczne z centrali związane z zapowiadanymi zmianami. GroupM i VMLY&R nie odpowiedziały na nasze pytania.

Grzegorz Szczepański, szef agencji H+K Strategies poinformował nas we wtorek południu, że żadne informacje na ten temat jeszcze do niego nie dotarły. - Hill+Knowlton Strategies w Polsce i na świecie ma bardzo mocną i stabilną pozycję, więc ewentualne redukcje zatrudnienia na pewno nie będą dotyczyć naszej agencji – stwierdził. Żadnych informacji na temat ewentualnej redukcji zatrudnienia nie miała też wczoraj agencja Ogilvy.

Słaba kondycja WPP

Mark Read już kilka tygodni temu zapowiedział "zdecydowane działania" po tym, jak okazało się, że kurs akcji firmy spadł o 23 proc. i był największym spadkiem od 20 lat.  Na początku listopada zapowiedziano z kolei wstrzymanie zatrudniania nowych pracowników.

Mark Read został CEO WPP na początku września br. Do wiosny br. funkcję tę sprawował Martin Sorrell.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Holding WPP zapowiada zwolnienie 3,5 tys. osób, uproszczenie struktury i oferty oraz nowe inwestycje

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Typowe działanie korpo - wywalić połowę ludzi, na drugą połowę zrzucić obowiązki tej pierwszej ( bez podnoszenia wynagrodzenia) i siup, gotowe. To tak zwany "rozwój przez redukcję". Działa znakomicie. Przez kilka miesięcy..
39 9
odpowiedź
User
Arturro
Żadna sztuka osiągnąć oszczędności przez redukcję zatrudnienia.
Jeśli to jest pomysł pana prezesa na rozwój, to pracownikom WPP należy współczuć.
29 8
odpowiedź
User
Były pracownik
OMG Koszty operacyjne tego MOLOCHA to koszmar. Szkoda tylko ludzi i faktu jak ta korporacja rujnuje i ogranicza ludzi. Ostatnio każda ich agencja została rzekomo połączona a tym samym pół teamu po tym połączeniu zwolnione. Nie da się rozwijać i nadążać nad tak szybko zmieniającym się światem. SZKODA - BO OKOŁO 25% OSÓB zatrudnionych w WPP to osoby, które nie zarabiają na siebie i wykorzystują młodych, ambitnych ludzi, którzy przychodzą do nich pracować tylko dla METKI bo to WPP. Tak szybko opuszczą rynek jak ich prezes poszedł na zakupy i skupował polskie agencje, które obecnie nie mają 90% siły, którą miały w czasie rozkwitu.
11 8
odpowiedź