SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Huawei ma prawie 40 proc. polskiego rynku sprzedaży smartfonów, rośnie rozpoznawalność marki

W kwietniu tego roku Huawei miał prawie 36-procentowy udział w rynku, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych smartfonów oraz 34-procentowy pod względem ich wartości - pokazują badania GfK Polonia.

Jefferson Zhang, country manager Huawei CBG PolskaJefferson Zhang, country manager Huawei CBG Polska

W skali miesiąca sprzedaż Huawei pod względem ilościowym wzrosła o 6,5 pkt. proc. - z poziomu 29,3 proc. w marcu do 35,8 proc. w kwietniu. W skali roku, wzrost wyniósł 13,5 p.proc., z 22,3 proc w roku 2017.

Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei wzrósł w kwietniu do 33,8 proc. z 24,4 proc. w marcu i z 20,4 proc. w kwietniu przed rokiem.

- Kwiecień potwierdził, że utrzymujemy wzrostowy trend. Nasza sprzedaż rośnie dzięki temu, że coraz więcej polskich konsumentów docenia innowacyjną technologię Huawei - powiedział Jefferson Zhang, country manager Huawei CBG Polska.

Przedstawiciele Huawei podczas spotkania z dziennikarzami pochwalili się także wzrostem wskaźników marketingowych, składających się na tzw. siłę marki. Dane opracował dla firmy instytut Ipsos. W okresie od stycznia 2016 roku do stycznia 2018, wskaźnik znajomości marki Huawei wzrósł o 16 punktów procentowych (z 56 do 72 proc.), o tyle samo co rozpoznawalność marki (z 22 do 38 proc.). W styczniu tego roku markę Huawei znało 87 proc. Polaków.

- Siła każdego produktu to oczywiście z jednej strony przewaga technologiczna. Ale z drugiej to coś, co jest nieoczywiste, emocjonalne, co nazywa się miłością do marki. Świadomość naszej marki kształtuje się na poziomie 87 procent. Jako marka rośniemy na wszystkich możliwych płaszczyznach - i jako marka, i jako biznes - mówiła na spotkaniu Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital w Huawei CBG Polska.

Dane GfK pokazują wyniki sprzedaży bezpośrednio do końcowego klienta.

Huawei wyprzedza Samsunga

Huawei został nowym liderem sprzedaży w raporcie przygotowanym przez IDC Polska, który informuje o poziomie sprzedaży smartfonów do partnerów - czyli do sklepów i operatorów. Warto zaznaczyć, że opublikowane badania GfK i IDC Polska różnią się zarówno pod względem przyjętej metodologii, jak i uwzględnionego okresu pomiaru.

W reklamach Huawei od kilku lat występuje Robert Lewandowski. Jako międzynarodowy ambasador marki, w obecnej kampanii promującej flagowy model Huawei P20 Pro, występuje razem z modelką i aktorką Gal Gadot.

Dołącz do dyskusji: Huawei ma prawie 40 proc. polskiego rynku sprzedaży smartfonów, rośnie rozpoznawalność marki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl