IE 9 beta: 20 mln pobrań

Wersja beta przeglądarki Internet Explorer 9 została pobrana już ponad 20 milionów razy.

km
km
Udostępnij artykuł:

Microsoft udostępnił testowe wydanie swojej aplikacji 15 września 2010 roku (więcej na ten temat). W ciągu pierwszych 48 godzin dostępności zostało ono pobrane ponad 2 miliony razy (więcej na ten temat), a do 1 października 6 milionów razy (więcej na ten temat).

Na swoim oficjalnym blogu koncern z Redmond podaje, powołując się na dane Net Applications, że IE 9 beta ma obecnie 0,46 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek.

Microsoft rzuca także światło na popularność innych wersji jego aplikacji. Na koniec 2009 roku z IE6 i IE7 korzystało łącznie 38,51 proc., a z IE8 24,15 proc. internautów. Dwanaście miesięcy później sytuacja diametralnie się zmieniła. IE6 i IE7 straciły ponad 40 proc. użytkowników i mają teraz 22,98 proc. udziału w rynku (IE6 - 13,81 proc., najsłabiej w historii). Tymczasem IE8 zyskała w tym samym czasie blisko 40 proc. użytkowników. Dzięki temu razem z prawie 0,5 proc. internautów korzystających z IE 9 beta, "współczesne" przeglądarki Microsoftu mają łącznie 34,07 proc. rynkowego udziału.

grafika

Raport Net Applications za grudzień pokazuje, że Microsoft cały czas jest liderem na rynku internetowych przeglądarek, ale jego udział systematycznie maleje. Drugi jest Firefox, a trzeci Chrome - najbardziej zyskujący na spadku IE (więcej na ten temat).

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza kanał TAK, czyli Tulicki, Adamczyk i Karnowski. Byliśmy w jego studiu [TYLKO U NAS]

Rusza kanał TAK, czyli Tulicki, Adamczyk i Karnowski. Byliśmy w jego studiu [TYLKO U NAS]

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Powstanie druga w Polsce fabryka AI. "Ważny krok w budowie cyfrowej suwerenności"

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Rusza kampania "Zbyt silni" o depresji

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

W niemieckich sklepach słodycze à la Ptasie Mleczko. Szef Wedla: podobieństwo oczywiste

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca
Materiał reklamowy

Książulo i ZEN.COM pokazują, co się naprawdę opłaca

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek

Strajk w amerykańskim dzienniku? Dziennikarze od kilku lat bez podwyżek