SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

II Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej organizuje po raz drugi Festiwal Plakatu Reklamowego pod nazwą 'Barbakan 2007'.

Impreza odbędzie się w Krakowie w dniach od 26 kwietnia do 20 maja 2007 roku. Prezentacje i wystawy festiwalowe pokazane zostaną w obrębie Barbakanu i wokół niego na Plantach, jak również w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej, Wyższej Szkole Teatralnej oraz w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa w Rynku Głównym. Muzeum wraz z Miastem Krakowem i Biurem Reklamy i Plakatowania „Koneser” są partnerami Izby przy realizacji tego przedsięwzięcia.

Podczas Festiwalu zaprezentowane zostaną wybrane przez Radę Izby polskie plakaty reklamowe z pierwszych lat reklamy zewnętrznej w naszym kraju, a na konferencji poświęconej kreacji plakatów promujących miasta i regiony wystąpią znane europejskie autorytety w tej dziedzinie. Przewidziane są również imprezy towarzyszące, w tym przegląd plakatów teatralnych ze zbiorów teatrów polskich oraz autorskich prac Andrzeja Pągowskiego. Pokazane zostaną także wybrane plakaty, które były eksponowane na nośnikach typu city light poster w kilku ostatnich latach. Jednakże najważniejszym wydarzeniem Festiwalu będzie wystawa plakatów nadesłanych na otwarty konkurs przygotowany przez Izbę. Będzie ona eksponowana we wnętrzu Barbakanu.

Temat konkursu na najlepszy plakat reklamowy pod tytułem „Wakacje w Polsce” jest i w drugiej edycji Festiwalu bardzo wymagający.

Oto jego opis:

Polska posiadająca wiele ciekawych regionów turystycznych jest wymarzonym miejscem do spędzania wolnego czasu, zwłaszcza blisko natury. Liczne zabytki architektury, kultury i sztuki stawiają Polskę wśród tych krajów Europy i Świata, które warto odwiedzić i poznać. Zmiany społeczne i ekonomiczne Polski stwarzają wszystkim przybyszom różnorakie możliwości: od inwestycji, przez pracę po wypoczynek. Członkostwo Polski w Unii Europejskiej spowodowało napływ nowych inwestycji oraz środków finansowych, które wykorzystywane są również dla poprawy infrastruktury turystycznej kraju. W Polsce odbywa się coraz więcej dużych imprez kulturalnych, sportowych i krajoznawczych. Kraj nasz staje się coraz bardziej atrakcyjny i godny większego zainteresowania. Niniejszy konkurs ma służyć przybliżeniu walorów turystycznych Polski i zaproszenia gości do jej odwiedzenia.

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie autorskiego plakatu, który może być wykorzystany w kampanii promocyjnej Polski za granicami naszego kraju.

Konkurs jest otwarty. Mogą w nim wziąć udział zarówno profesjonalni plastycy i graficy reklamowi, jak i studenci wyższych szkół plastycznych. Prace oceniać będzie jedenastoosobowe jury w składzie:

Jan Pamuła (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie),
Ksawery Piwocki (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie),
Andrzej Pągowski (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej kreacja-pro Warszawa,
Paweł Kowalewski (Artysta malarz, adiunkt w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie),
Marcin Mroszczak (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek KTR),
Stanisław Tabisz (Artysta malarz, dziekan wydziału grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie)
Henryk Sawka (Artysta grafik),
Jacek Stokłosa (Artysta grafik, Plastyk miasta Krakowa),
Ks. Piotr Brząkalik (Duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, inicjator i współautor reklamowych kampanii społecznych, Przewodniczący jury),
Grzegorz Kiszluk (Wydawca i redaktor naczelny magazynu „Brief”),
Lech Kaczoń (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce – Sekretarz Jury).

Przyznane zostaną trzy nagrody (I – 12.000,00 zł, II – 8.000,00 zł, III – 6.000,00 zł) oraz wyróżnienia (w łącznej kwocie 4.500,00 zł). Fundatorem nagród i wyróżnień w konkursie jest Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Izbą Gospodarczą reklamy Zewnętrznej. Nagrodzone plakaty mogą zostać wykorzystane w kampaniach reklamowych promujących Polskę za granicami naszego kraju..

Termin nadsyłania prac konkursowych mija 10 marca 2007 roku. Szczegóły dotyczące konkursu oraz jego regulamin dostępne są na stronie internetowej Izby: www.igrz.org.pl.

Dołącz do dyskusji: II Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl