SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

III Kongres Public Relations

Rzeszowska uczelnia stała się ważnym miejscem inspirującym wymianę poglądów i doświadczeń teoretyków i praktyków Public Relations z całej Polski

Już teraz III Kongres Public Relations wzbudza ogromne zainteresowanie środowiska Public Relations w całym kraju. Patronat nad Kongresem objęła Londyńska Szkoła Public Relations oraz dwie największe organizacje Public Relations w Polsce: Związek Firm Public Relations oraz Polskie Stowarzyszenie Public Relations

W Rzeszowie w dniach 21-23 kwietnia 2004 roku, na III Kongresie Public Relations spotkają się praktycy, teoretycy i pasjonaci Public Relations. Będą oni dyskutować o rosnącej i coraz powszechniej uświadamianej roli PR w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, organizacją i projektami specjalnymi powstającymi w wyniku dynamicznie rozwijających się zjawisk i procesów w sferze gospodarczej, w szeroko rozumianym życiu społecznym, kulturze itd. Gospodarzami Kongresu będą Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Agencja Public Relations RPR Group z Warszawy.

„Ideą przewodnią wszystkich rzeszowskich Kongresów poczynając od 2001 roku - podkreśla prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania - jest wymiana, analiza i synteza doświadczeń praktycznych i dorobku teoretycznego polskiego (i nie tylko polskiego) środowiska PR. Systematycznie dążymy do wypracowywania na Kongresie standardów i wzorców uprawiania profesjonalnego Public Relations w Polsce. Mamy liczne dowody na to, że poprzednie dwa Kongresy spełniły dobrze swoją rolę i że potrzeba kontynuowania zapoczątkowanych na nich prac jest szeroko uświadamiana i akcentowana zarówno w środowiskach praktyków PR, jak i w ośrodkach oraz placówkach akademickich w całym kraju.”

„Dla teoretyków i praktyków PR rzeszowski Kongres stwarza niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, poglądów i opinii zebranych i sformułowanych przez uczestników w bardzo różnych warunkach i miejscach działania i z bardzo różnych punktów widzenia” – dodaje dr Andrzej Stolarczyk, przedstawiciel współorganizatora, agencji RPR Group z Warszawy. – Wykłady, warsztaty i żarliwe dyskusje pozwalają uczestnikom wypracować wartościowe opinie i wnioski ważne dla całego środowiska PR, a młodym uczestnikom zajęć i dyskusji podjąć decyzje o swojej zawodowej przyszłości. Jest to ważna inwestycja w przyszłość, bowiem dzięki temu do PR trafią młodzi ludzie, lepiej rozumiejący istotę tej dyscypliny w nowoczesnej gospodarce i przygotowani do tego ciekawego i ciągle walczącego o swoje prawa zawodu.”

Tegoroczny Kongres poświęcony będzie pogłębionym analizom na temat miejsca i roli public relations w procesie zarządzania w aktualnych warunkach rynkowych w Polsce. Jest to postulat środowiska naukowego, które już na poprzednim kongresie akcentowało potrzebę uzupełnienia praktycznej wymiany doświadczeń, opinii i uwag, pogłębioną analizą i syntezą tych doświadczeń i zbliżanie się do wypracowania standardów o charakterze bardziej uniwersalnym. Uczestnicy będą też dyskutować o tym, czy w dynamicznie rozwijającej się gospodarce rynkowej możliwy jest długotrwały sukces rynkowy bez odpowiednio prowadzonej polityki komunikacyjnej? Jakie działania są niezbędne, aby budować reputację firmy czy organizacji ułatwiającą efektywne komunikowanie się z otoczeniem i wspomagać ich działania rynkowe czy społeczne? Jak stworzyć spójny i skuteczny plan komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przy wykorzystaniu zarówno tradycyjnych, jak i bardzo nowoczesnych środków komunikowania? Jak kreować wiarygodny wizerunek przedsiębiorstwa, aby służył skutecznie jego funkcjom rynkowym? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukiwać będą uczestnicy Kongresu reprezentujący renomowane ośrodki akademickie z całego kraju, agencje Public Relations, specjalistów PR zatrudnionych zarówno w wielkich międzynarodowych firmach jak i w przedsiębiorstwach krajowych.

Tematami wiodącymi będą: wymiana doświadczeń w zakresie wykorzystania najnowszych technologii dla skuteczniejszej komunikacji, podstawowe zasady zarządzania sytuacją kryzysową, rola etyki w relacjach PR z mediami na przykładach najnowszych doświadczeń w branży.

Tegoroczny kongres to nie tylko sesje planarne, ale także dyskusje panelowe moderowane przez doświadczonych praktyków PR z całego kraju oraz warsztaty praktyczne pozwalające skonfrontować wyobrażenia uczestników o profesjonalnym PR z realiami, z jakimi spotyka się on w Polsce.

Rzeszowskie Kongresy PR słyną z wielkiej dbałości organizatorów nie tylko o program naukowy, ale również o zawsze ciekawą i wartościową oprawę artystyczną. Po całodziennych obradach dla uczestników zaplanowano również w tym roku imprezy towarzyszące m.in. niezwykły pokaz mody, intrygującą wystawę bardzo oryginalnych dzieł sztuki, specjalnie przygotowany na tę okazję występ znanego kabaretu.

Gośćmi Kongresu będą przedstawiciele bardzo różnych środowisk, bowiem jak się okazuje znajomość tematyki public relations staje się niezbędna nie tylko w gospodarce, ale również w polityce, kulturze, sztuce, a nawet w nauce i badaniach. Podobnie jak w zeszłym roku, obrady znajdą podsumowanie w formie wydawnictwa książkowego.

W opinii uczestników poprzednich kongresów rzeszowskie spotkania, dyskusje i wymiana doświadczeń sprzyjają integracji środowiska i ułatwiają wypracowanie optymalnych rozwiązań w wielu praktycznych kwestiach. Efektem Kongresów jest popularyzacja i rozwój profesjonalnego PR oraz upowszechnianie zasad etycznego działania w tej dziedzinie.

Dołącz do dyskusji: III Kongres Public Relations

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl