Ikea po 70 latach rezygnuje z drukowanego katalogu

Sieć Ikea zapowiedziała, że rezygnuje z wydawania swojego katalogu prezentującego co roku nowe produkty i projekty związane z meblami i aranżacją wnętrz. Firma zapowiada zastąpienie publikowania drukowanej i cyfrowej wersji wydawnictwa nowymi kanałami komunikacji, takimi jak aplikacje czy media społecznościowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Ikea po 70 latach rezygnuje z drukowanego katalogu

Katalog sieci Ikea był dostarczany klientom szwedzkiej sieci od 1951 r. W 2016 r. wydawnictwo osiągnęło nakład w wysokości 200 mln egzemplarzy w 32. wersjach językowych, katalog był dystrybuowany także w darmowej wersji w Polsce.

Koniec katalogu drukowanego

Teraz Ikea zapowiedziała, że jej magazyn przestanie się ukazywać w wersji drukowanej oraz cyfrowej (dostępnej w sieci od 2000 r.).

Szwedzka sieć wyjaśnia, że decyzja o zakończeniu emisji katalogu była rozważana przez szefostwo od dłuższego czasu, a na jej przyspieszenie miała wpływ pandemia koronawirusa, która zmieniła zachowania użytkowników.

Ikea twierdzi, że w ciągu ostatniego roku niemal 45 proc. zakupów wewnątrz sieci przeniosło się do internetu. W związku z tym firma chce docierać z komunikacją do klientów za pomocą nowych form, takich jak aplikacje czy media społecznościowe.

Jednocześnie Ikea zapewnia, że nadal będzie dostarczać użytkownikom inspirujące materiały dotyczące np. aranżacji wnętrz. Sieć zamierza też na pożegnanie opublikować jesienią 2021 r. specjalną edycję swojego katalogu.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów