Popularny profil o pogodzie zniknie z social mediów? Mamy wyjaśnienie

Z mediów społecznościowych znikają profile IMGW PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego, publikujące wiele przydatnych informacji o pogodzie — podano nagle w środowe popołudnie. Zawiedzeni internauci skarżyli się na decyzję. Po kilku godzinach informacja zniknęła z profilu. Jak ustaliliśmy, profile nie są wcale prowadzone przez IMGW.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Popularny profil o pogodzie zniknie z social mediów? Mamy wyjaśnienie
skriny IMGW PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego

„W związku z decyzją niezależną od nas, wszystkie profile w serwisach społecznościowych prowadzone przez Centrum Modelowania Meteorologicznego IMGW-PIB zostaną zamknięte 28 lutego” – podano na profilu organizacji na Facebooku.  

„Dziękujemy Wam, że byliście z nami, śledziliście nasze prognozy i dzieliliście się swoimi spostrzeżeniami. Mamy nadzieję, że nasze treści były dla Was pomocne i wartościowe” – dodano.

grafika

skrin: Tobiasz Kulesza – Łowca Burz/FB

Profile Centrum Modelowania Meteorologicznego IMGW-PIB są prowadzone na Facebooku, Instagramie, X, TikToku, Bluesky i LinkedIn.

Oburzeni internauci. Co z popularnym profilem pogodowym? 

Pod facebookowym ogłoszeniem obserwatorzy popularnej strony nie kryją zdziwienia i oburzenia tą decyzją. „Chyba ktoś oszalał”, "Ale dlaczego?? To bardzo wartościowy profil" – nie dowierzali internauci. Sprawę zdążyły już opisać niektóre media.  „Nie wiem kto, i dlaczego wpadł na tak beznadziejną decyzję” – ocenił popularny meteo-inlfluencer Tobiasz Kulesza – Łowca Burz.

Post po kilku godzinach od publikacji zniknął z profilu IMGW - PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego. 

Instytucja tego samego dnia wydała w sprawie oświadczenie.

„Informujemy, że w przestrzeni publicznej pojawiły się nieprawdziwe informacje. Pragniemy zapewnić Państwa, że wszystkie wiarygodne i oficjalne informacje i komunikaty, które Państwo śledzicie i cenicie oraz nasze aktualności są i będą publikowane dla Państwa wyłącznie na naszych oficjalnych profilach” - czytamy na stronie IMGW. 

Okazuje się, że rozwiązanie całej sprawy jest dość prozaiczne.

IMGW - PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego nie jest oficjalnym profilem IMGW w mediach społecznościowych – przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Teodorczuk z biura prasowego Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. – Oficjalny profil na Facebooku to Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - IMGW PIB. Pełna lista naszych profili w social media wraz z linkami znajduje się na naszej stronie internetowej – dodaje Teodorczuk.

Oficjalny profil Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - IMGW PIB ma 119 tys. polubień i 142 tysiące obserwujących.

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej oficjalne kanały w social media prowadzi także na Instagramie, X, LinkedIn i YouTube. 

Natomiast profil IMGW - PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego ma na Facebooku 11 tysięcy polubieni i 37 tys. obserwujących. Z Instagrama, gdzie stronę obserwuje 11,5 tys. osób, zniknęły wszystkie dotychczasowe posty. 

IMGW-PIB to państwowy ośrodek zajmujący się analizami hydrologiczno-meteorologicznymi, przygotowuje szczegółowe prognozy pogody. Informacje z profili IMGW- PIB służą Polakom rzetelnymi i sprawdzonymi prognozami pogody m.in. w czasie gwałtownych burz czy powodzi. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"