SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski operator kablowy ułatwi abonentom znalezienie pożądanych treści

Sieć kablowa Inea uruchomiła serwis internetowy Hiway.pl. Ma on pomóc abonentom znaleźć interesujące ich produkcje na 180 kanałach telewizyjnych i w kilku serwisach streamingowych. Opisom filmów i seriali towarzyszą oceny z Filmweb.pl. 

Article

Abonenci dostawców płatnej telewizji i subskrybenci serwisów streamingowych coraz bardziej narzekają na długi czas wyszukiwania pożądanych treści. Z raportu Nielsena wynika, że prawie połowa amerykańskich odbiorców (46 proc.) czuje się  przytłoczona rosnącą liczbą serwisów i usług, co utrudnia im znalezienie pożądanych treści. Platforma Plex szacuje, że przeciętny Amerykanin na przeszukanie 4 serwisów poświęca pół godziny. Jeśli założymy, że niemal codziennie szuka nowych produkcji, to może być aż 7 dni w ciągu roku.

W stworzeniu serwisu pomogli studenci

Hiway TV to usługa OTT operatora Inea, który oferuje także usługi światłowodowego internetu i telefonii komórkowej. Na podobnej zasadzie działa TV Smart konkurencyjnej Vectry. Portal hiway.pl ma promować usługi telewizyjne sieci Inea i ułatwić znalezienie interesujących treści.

Wszystkie propozycje programowe opatrzone są logotypem kanału, krótkim opisem i terminem emisji. Poszczególne treści podzielono na kategorie: kinomaniak, serialomaniak, pasjonat, dzieciaki rządzą, dokumentalne, muzyka, Canal+ i HBO. W serwisie można szybko sprawdzić jaką ocenę poszczególnym produkcjom wystawili użytkownicy Filmweb. Krótkie opisy dotyczą nie tylko treści na tradycyjnych kanałach, ale też w serwisach streamingowych, takich jak HBO Max. Z portalu możliwe jest szybkie przejście do Inea Online TV ze streamingiem stacji telewizyjnych.

W trakcie tworzenia rozwiązania, Inea współpracowała ze studentami kierunku UX Research prowadzonymi w Collegium Da Vinci, którzy przeprowadzili badania użytkowników oraz przekazali rekomendacje rozwoju serwisu na dalszych etapach. Zespół redakcyjny selekcjonujący propozycje pojawiające się na hiway.pl to pracownicy operatora, użytkownicy Hiway TV. Operator informuje, że każdy z nich wybiera swoje rekomendacje na dany miesiąc i recenzuje premiery.

Sieć kablowa nadmienia, że darmowy serwis hiway.pl pozwoli również lepiej poznać telewizję Hiway i jej funkcje, wspierając aktywne korzystanie z jej możliwości. Dzięki niemu klienci mają dowiedzieć się jak cofać, przewijać i wracać do początku w trakcie oglądania kanałów. Portal współpracuje nie tylko z Filmwebem, ale także z działaczkami Fundacji im. Julii Woykowskiej Wzmacniamy Kobiety i Muzeum Historii Kobiet, w ramach realizacji cyklu recenzji filmowych: „Co oglądałaby Woykowska”.

 - Ideą platformy hiway.pl jest ułatwienie dotarcia do najlepszych treści telewizyjnych i nie tylko. Osiągnęliśmy to przez stworzenie przestrzeni subiektywnej rozrywki, która wprost nawiązuje do formuły w jakiej serwujemy telewizję Hiway - stwierdził Maciej Piechociński, prezes spółki Inea.

Rosną przychody operatora Inea

Na koniec 2022 roku wielkopolska sieć kablowa Inea miała 309 tys. klientów indywidualnych. 203 tys. klientów korzystało z internetu światłowodowego, a ok. 185 tys. z usługi telewizyjnej. Przychody wyniosły 391 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

Od końca zeszłego roku Inea nie jest już właścicielem poznańskiej Telewizji WTK, kanału FanklubTV, poświęconego klubowi Lech Poznań, ani portalu internetowego Epoznan.pl. Nowymi właścicielami Wielkopolskiej Telewizji Kablowej, która jest nadawcą lokalnych stacji i wydawcą portalu, są Krzysztof Szydłowski i Witold Kundzewicz, dotychczasowi członkowie zarządu spółki. - Chcemy koncentrować się na dostarczaniu jak najlepszych usług światłowodowych, stąd decyzja o sprzedaży - tłumaczyła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karolina Pawlik, communication & PR Manager sieci Inea.

Dołącz do dyskusji: Polski operator kablowy ułatwi abonentom znalezienie pożądanych treści

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Standardy
Znowu click-bait :-(
odpowiedź
User
Ja cię nie chcę
Zesrałęsię
odpowiedź