SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa grupa młodych influencerów podbija sieć. Powtórzy sukces Ekipy?

W sieci działa od niedawna nowa grupa nastoletnich influencerów Teenz. Na początku projekt promował Tromba, ex-członek grupy Ekipa Friza. - Sam na ten moment będę śledził rozwój projektu i to jakiego rodzaju content będzie powstawał w dłuższej perspektywie, bo na teraz nie odbiega raczej od widzianych już w wielu ekipach pomysłów - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Marek Myślicki ze Stor9. 

TeenzTeenz

Założycielem Teenz jest Marcel Gawroński "Gawronek". To 17-letni influencer, działający głównie na TikToku, gdzie ma prawie 750 tys. odbiorców. Na Instagramie zaś jego konto ma 270 tys. followersów. Twórca stawia głównie na treści komediowe. Ma również za sobą pierwszą przygodę w walkach freak-fightowych.

Zobacz: Powstaje serial o patoinfluencerach. Za projektem stoją Staśko i Sadowska

Skład Teenz

Obok Gawronka w Teenz działa Borys Ryskala - influencer i brat Marcysi Ryskiej Eliza -  córka Izabeli Macudzińskiej, znana z programu "Królowe Życia" oraz grupa młodych tiktokerów - Emilka Bober, Gracjan Pawłowski i Santia Kozłowska. Skład uzupełnia Wiktor Zaborowski.

Grupą biznesowo opiekuje się Head Start Agency, która ma w przedsięwzięciu 80 proc. udziałów oraz Karolina Gawrońska, z pozostałymi 20 proc. udziałów.

Teenz już opublikowała pierwszy utwór „Nasz czas”, który na YouTube ma 760 tys. wyświetleń. Sam kanał influencerów zgromadził 73 tys. subskrybentów. W teledysku śpiewają: „My chcemy podbić cały świat dla was dla nas kręcimy to dalej Teenz to my teraz jest nasz czas zgrana paczka trzymamy się razem marzenia zmieniają się w plan”. Piosenka jest w czołówce „Na czasie” na YouTube.

Patrząc na profil grupy (młode gwiazdy głównie z TikToka) i tworzone przez nią treści, nietrudno unikać skojarzeń i innymi tego rodzaju projektami na polskiej scenie influencerskiej, jak Ekipa Friza, Team X czy GenZie. Widać, że na razie treści na kanale YouTube są mocno rozrywkowe. 

Marek Myślicki, chief growth officer z agencji Stor9, przypomina, że próby tworzenia młodzieżowej ekipy influencerów kończyły się z różnym skutkiem.

- Pamiętajmy, że sama Ekipa Friza była stworzona na wzór amerykańskich ekip jak np. Team 10 stworzona przez Jake'a Paula, a o stworzeniu podobnej myśleli członkowie kolektywu Abstrachuje na kilka lat przed samym Frizem. Taką próbą był też np. The Blaze House, z którego najbardziej znaną postacią, która radzi sobie doskonale jest Dominik Rupiński. Swego czasu o stworzeniu swojej ekipy influencerów myślał w roku 2021 także współtwórca obecnych GOATS, czyli Wojtek Gola (projekt pod nazwą Most Wanted) czy grupa HouseCross w ramach której różni twórcy mieli tworzyć content i crossować się wzajemnie na swoich kanałach. Sam Friz także jest twórcą GenZie, którzy mimo dużego sukcesu, samej Ekipy popularnością i skalą z jaką się o niej mówiło nie przebili, choć po zamkniętym już Team X są trzecią najbardziej rozpoznawalną tego typu grupą – analizuje w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl ekspert influencer marketingu.

Zobacz: KRRiT karze twórców „AlkoMastera”. Za brak wpisu do rejestru

Teenz przegoni GenZie?  

Czy Teenz ma realną szansę rzucić wyzwanie konkurencji? Czy rodzimy rynek potrzebuje kolejnej paczki przyjaciół, robiącej razem karierę pod auspicjami agencji reklamowej?

- Widać, że skład także jest przemyślany pod kątem młodej widowni, ale też crossów/wsparcia przez inne znane osoby (członkiem Teenz jest brat Marcysi z Ekipy, znany z Clout MMA Gawronek czy córka Izabeli Macudzińskiej znanej z programu „Królowe Życia"). Czy to jednak wystarczy i czy te osoby udźwigną ciężar tworzenia angażującego młodych widzów contentu i poza przychodem generowanym z youtube'owego AdSense, na który widać, że projekt jest nastawiony zainteresują reklamodawców – to zobaczymy – uważa Marek Myślicki.

Zdaniem eksperta, nawet jeśli treści Teenz nie zachęca potencjalnych sponsorów, to projekt może zarabiać tylko na reklamach AdSense.

- Sam na ten moment będę śledził rozwój projektu i to jakiego rodzaju content będzie powstawał w dłuższej perspektywie, bo na teraz nie odbiega raczej od widzianych już w wielu ekipach pomysłów. Czas też pokaże, czy uda się zachować konsekwencje w publikowaniu kiedy pojawią się dołki wyświetleniowe, czy same treści będą bezpieczne dla odbiorców, jak będą wyglądać generowane przez nich zasięgi i czy uda się opanować charaktery poszczególnych influencerów, co często bywa przyczyną niepowodzeń – analizuje ekspert Stotre9 dla Wirtualnemedia.pl.

Projekt Teenz pojawia się w momencie, kiedy branża influencer marketingu ma za sobą trudne miesiące po aferze Pandora Gate. Tam antybohaterami byli młodzi, popularni twórcy pnący się po szczeblach kariery dzięki działaniu kolektywów influencerów. Pytanie, czy reklamodawcy wciąż o tym pamiętają?

- Zdecydowanie do takich projektów jako widzowie i reklamodawcy podchodzimy bardziej bezpiecznie. To czego nauczyła branżę Pandora Gate to wnikliwej analizy twórców i patrzenia na ich przeszłość oraz wartości, jakimi się kierują. Dla wielu marek kooperacja z takimi grupami są obecnie wykluczone, ze względu na ich strategię komunikacji. Natomiast na pewno znajdą się reklamodawcy zainteresowani dużymi zasięgami w młodej target grupie – komentuje Mateusz Górecki, managing director WE!RE Fantasy.

Ekspert dodaje też: - Po Pandora Gate wydźwięk takich projektów jest dość mocno nadszarpnięty. Sądząc też po komentarzach, jakie można przeczytać w sieci pod treściami ich ogłaszającymi odbiór nie jest pozytywny. Zaryzykuję też stwierdzenie, że treści, które będą tworzone nie będą mocno merytoryczne czy edukacyjne dla młodego pokolenia. Ważne, aby kontent tworzony przez tę nową grupę był zbieżny z target grupą, by nie znalazły się tam treści nieodpowiedni dla młodego pokolenia, tak jak to miało miejsce przy niektórych projektach, ale oczywiście z odpowiednim podejściem i pomysłem na coś świeżego jest przestrzeń na odniesienie sukcesów w tym obszarze.

Dołącz do dyskusji: Nowa grupa młodych influencerów podbija sieć. Powtórzy sukces Ekipy?

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Kolejne głupie filmiki dla nieogarniętych dxirciakow. A później sie dziwić, ze sonir nie radza z odchylam psychicznymi....
odpowiedź
User
Banan
O Chryste Panie....
odpowiedź
User
XYZ
Słodki Boże
odpowiedź