Onet liderem w informacjach i publicystyce, Polsat News przed Gazeta.pl

Wśród serwisów z informacjami i publicystyką na czele jest Onet, wyprzedając WP.pl. RMF24.pl ma więcej użytkowników niż część informacyjno-publicystyczna TVN24.pl, zaś portal Polsat News jest nad analogiczną sekcją Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Onet liderem w informacjach i publicystyce, Polsat News przed Gazeta.pl

Onet (Ringier Axel Springer Polska) i WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) od lat rywalizują o miano lidera w kategorii informacji i publicystyki ogólnej, która nie obejmuje treści regionalnych i o pogodzie. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku Onet zanotował w niej 20,23 mln użytkowników, 33 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 34,46 proc. zasięgu, zaś WP.pl - 9,85 mln odwiedzających, 30 minut i 21 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 33,17 proc. zasięgu.

Trzecią pozycję zajęła Interia (Grupa Interia-Polsat), której część informacyjno-publicystyczna przyciągnęła w lipcu 7,59 mln internautów (co dało 25,55 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 22 minuty i 18 sekund.

Z mediów pozainternetowych najwyżej w rankingu jest radio RMF24, którego portal odwiedziło 7,32 mln internautów (24,64 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 42 sekundy. Portal Radia ZET w kategorii informacji i publicystyki miał ponad 2 miliony odwiedzających mniej: zanotował 5,2 mln użytkowników, 17,5 proc. zasięgu oraz minutę i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W zestawieniu są też witryny dwóch telewizyjnych stacji informacyjnych. Część TVN24 z informacjami i publicystyką przyciągnęła 6,24 mln internautów (21,03 proc. zasięgu), każdego średnio na 23 minuty i 18 sekund. Portal Polsat News odwiedziło zaś 5,66 mln 5,66 mln użytkowników (19,08 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 31 sekund.

Poza czołową trójką w rankingu znalazły się części informacyjno-publicystyczne dwóch innych portali horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 6 mln użytkowników, 20,21 proc. zasięgu oraz 16 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 5,44 mln odwiedzających, 18,31 proc. zasięgu oraz 12 minut i 49 sekund średniego czasu.

Z kolei portal Goniec.pl (Iberion) przyciągnął 4,65 mln internautów (15,67 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 13 sekund.

grafika

Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Przez kilka wcześniejszych miesięcy nie publikowano wyników platform z poszczególnych kategorii tematycznych, dlatego nie opisujemy zmian danych witryn społecznościowych miesiąc do miesiąca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"