SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Innovation Ad Award 2016: Grand Prix dla Idea Banku i Walk, nagrody dla szefów Grupy WP i CD Projekt

W tegorocznym konkursie Innovation Ad Award nagrody Grand Prix otrzymał Idea Bank za projekt Idea Hub oraz agencja Walk za akcję „Nie chcę być strażakiem!”. Ludźmi roku zostali szefowie Grupy Wirtualna Polska, a firmą roku - CD Projekt. Łącznie najwięcej wyróżnień zdobyły Young & Rubicam Polska i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions.

Article

Projekt Idea Hub otrzymał Grand Prix i złoto w kategorii Touchpoint. Jest to model aranżacji placówki bankowej, w której znajduje się przestrzeń coworkingowa, gdzie właściciele małych firm mogą wygodnie pracować, a także dzielić się wiedzą i doświadczeniami. Jurorzy docenili ten projekt m.in. za załamanie schematu w konserwatywnej kategorii bankowej, za nadanie oddziałowi banku nowego znaczenia, za pomysł przynoszący klientom niespodziewaną wartość, która skutkuje wzrostem sprzedaży, wreszcie za umiejętne łączenie marketingu z produktem.

Drugie Grand Prix, a także złoto w kategorii Insight za kampanię społeczną, przyznano agencji Walk za akcję ,,Nie chcę być strażakiem!” przygotowaną dla Fundacji Integracja. W kampanii osoby z różnymi niepełnosprawnościami pokazano w nietypowych zawodach i rolach społecznych. Akcję jurorzy wyróżnili za humor, dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych.

Przyznano jeszcze sześć złotych nagród: za ,, Freetee4it” agencji S4 dla Luxoft Poland (w kategoriach Insight i Interaction), ,, Acti od Actimela” agencji Young & Rubicam Polska dla Danone Acti (w kategorii Usability), „Getin Zbliż Wakacje” agencji 180heartbeats + Jung v. Matt dla Getin Noble Banku (też w kategorii Usability), „Nowy sposób sprzedaży wina w małych sklepach pod marką Faktoria Win” agencji Dragon Rouge dla Grupy Eurocash (w kategorii Insight) oraz „Pierwsza animacja w radio” agencji DDB&Tribal dla Estrady Poznańskiej (w kategorii Technology).

Ogółem najwięcej nagród i nominacji otrzymały agencje Young & Rubicam Polska i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. W punktacji ogólnej (2 pkt za nominację, 4 pkt za brąz, 6 pkt za srebro, 8 pkt za złoto i 12 pkt za Grand Prix, przy czym podmioty współzgłaszająca otrzymały 50 proc. pkt, bez pkt za Grand Prix) pierwsza firma uzyskała 25 pkt, a druga - 24 pkt.


TOP10 firm najbardziej nagrodzonych w Innovation Ad #Award 2016

1 Young & Rubicam Polska 25
2 Saatchi & Saatchi Interactive Solutions 24
3 DDB&Tribal 20
 Grey Worldwide Warszawa 20
4 180heartbeats + Jung v. Matt 18
 Isobar Polska 18
 Idea Bank 18
5 S4 16
6 Scholz & Friends Warszawa 12
 Walk 12
7 Dragon Rouge 8
 Lubię to – Linked by Isobar 8
 Lvov 8
8 Posterscope Polska 7
9 Havas Media 6
 MediaCom Warszawa 6
 Next Level Business Consulting 6
 Saatchi & Saatchi Switzerland 6


W ramach konkursu przyznano też nagrody specjalne Game Changer w kategoriach Firma Roku i Człowiek Roku. W pierwszej wyróżniono CD Projekt, twórcę gry „Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon”, za pokazanie po raz kolejny, że w Polsce mogą powstawać produkty na światowym poziomie. W drugiej kategorii nagrodzeni zostali Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski, szefowie Grupy Wirtualna Polska.

- To przede wszystkim odważni managerowie z ogromną energią, którzy stale uzupełniają kompetencje Grupy i zwiększają skalę działania. Dzięki ich ruchom, zmienił się znacząco układ sił na rynku mediów. Udowodnili, że w dobie internetu nadal najważniejsze są: przemyślana strategia, pomysł i konsekwencja. Grupa WP dzięki ich zarządzaniu rozwinęła się, oprócz własnego portfolia witryn, o technologiczne narzędzia, poszerzając zakres swojej działalności m.in. o content video offline - czytamy w uzasadnieniu tego wyróżnienia.

W konkursie Young Creatives Media zwyciężyli Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group (będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions), a wyróżnienia otrzymali Irmina Góralczyk i Milena Tobjasz z Mindshare Polska oraz Piotr Szkałuba i Jacek Stefanowicz z VML Poland.

O nominacjach i nagrodach zdecydowało 37-osobowe jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy VOX, oraz pod opieką dwóch przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego z Grupy K2 i Piotra Jaś z BlaBlaCar. Do tegorocznego konkursu przesłano 172 zgłoszenia.

Wszystkie wyróżnienia zostały wręczone w poniedziałek podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie.

Konkurs Innovation Ad Award jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jego celem jest wyróżnianie najbardziej innowacyjnych projektów w komunikacji marketingowej. W tym roku był podzielony na dziewięć kategoriih: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product i Open.


NAGRODY i NOMINACJACH W KATEGORIACH KONKURSOWYCH NAGRODY INNOVATION AD #AWARD 2016


(wszystkie opisy według wzoru: firma i firma współzgłaszająca / tytuł / klient / produkt)

Kategoria INTERACTION

Złoto / komercyjne projekty
Agencja Reklamowa S4 / Freetee4it / Luxoft Poland  / Kampania B2E

Srebro / komercyjne projekty
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland / Theraflu Thermoscanner / GlaxoSmithKline Consumer Healthcare / Theraflu

Srebro / społeczne projekty
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions / Weź raka na cel / Alivia Fundacja Onkologiczna Osób Młodych / Działalność statutowa Fundacji, foundrising

Brąz / komercyjne projekty
Isobar Polska i Carat Polska, Hypermedia-linked by Isobar, Posterscope Polska / Odkryć na nowo przyjemność rozmowy: Bezcenne / MasterCard / MasterCard
Lvov / MIDI MAILING / Shutterstock / Shutterstock / Premier

Nominacja / komercyjne projekty
DDB&Tribal i OMD / jingle bench / McDonald's Polska / Grający przystanek McDonald's
K2 / Słońce dla Warszawy / Żywiec Zdrój / Żywiec Zdrój Smako‑Łyk
K2 i K2 Media / Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie / Żywiec Zdrój / Woda Żywiec Zdrój, Program Po Stronie Natury

Nominacja / społeczne projekty
Grey Worldwide Warszawa / Kolęda o uchodźcach / Refugee.pl / Akcja społeczna

Kategoria SMART UDE OF DATA

Brąz / komercyjne projekty
Havas Media / Red Bull "Driving" / Red Bull / Napój energetyczny Red Bull

Kategoria USABILITY

Złoto / komercyjne projekty
Young & Rubicam Polska / Acti od Actimela / Danone / Actimel

Złoto / społeczne projekty
180heartbeats + Jung v. Matt / Getin Zbliż Wakacje / Getin Noble Bank / Zbliżeniowa Puszka Charytatywna

Srebro / komercyjne projekty
Idea Bank / Mobilny Wpłatomat / Idea Bank / Usługi finansowe dla MŚP

Brąz  / komercyjne projekty
Isobar Polska / Screenshot Coupons / McDonald's Polska / Kupony promocyjne McDonald’s
Nominacja  / komercyjne projekty
180heartbeats + Jung v. Matt / Nike+ Run Club enabled by UBER / Nike / Nike+ Run Club

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Innovation Ad Award 2016: Grand Prix dla Idea Banku i Walk, nagrody dla szefów Grupy WP i CD Projekt

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obiektywny
O! WP kupiło sobie nagrodę za kupowanie i niszczenie przejętych serwisów
12 12
odpowiedź
User
Olga
Nagroda za Idea Hub nie dziwi. Jeden z najlepszych pomysłów i realizacji, jakie miałam okazję wypróbować. Świetna sprawa!
8 8
odpowiedź
User
Jagoda
Podzielam opinię Olgi. Zdecydowanie należało im się za innowacyjność. Z Idea Hub jeszcze nie miałam okazji korzystać, ale za to bardzo często korzystam z mobilnego Wpłatomatu. Sprawnie i za darmo, a to sobie cenię.
8 8
odpowiedź