Przychody InPost o 100 proc. w górę. 310 mln przesyłek w 2020 roku

Firma logistyczna InPost w 2020 roku odnotowała wzrost przychodów o 104 proc .do 2,53 mld zł, zysku  EBITDA o 184 proc. do 994 mln zł. Sieć w ubiegłym roku obsłużyła ponad 310 mln paczek. Ma już ponad 12 tysięcy Paczkomatów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Przychody InPost o 100 proc. w górę. 310 mln przesyłek w 2020 roku
Rafał Brzoska, prezes InPost

Firma InPost opublikowała wyniki finansowe za 2020 rok. Przychody wzrosły o 104 proc. do 2,53 mld zł, EBITDA o 184 proc.do 994 mln zł, a skorygowany poziom EBITDA zwiększył się o 186 proc. do 1,00 mld zł.

- Pandemia COVID-19 przyspieszyła strukturalne zmiany w kierunku gospodarki cyfrowej - tym samym InPost miał świetny rok 2020. Podjęliśmy wiele działań, aby wzmocnić naszą ogólnoeuropejską strategię rozwoju i osiągnęliśmy znakomite wyniki finansowe - komentuje prezes InPost Rafał Brzoska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/inpost-podwyzka-przesylki-kurier-paczkomaty-ceny-opinie-jaka-konkurencja ##

Ponad 12 tysięcy Paczkomatów w 2020 roku

W ubiegłym roku wydatki inwestycyjne wzrosły o 68 proc.do 537 mln zł, a wolne przepływy pieniężne zwiększyły się dziesięciokrotnie – do 380 mln zł. Spółka zakończyła rok z dźwignią finansową pro-forma netto na poziomie 2,4x .

W 2020 roku InPost zwiększył wolumen przesyłek o 115 proc.do 310 mln, a sieć Paczkomatów wzrosła o 47 proc.do 12.254 maszyn. Łączna liczba skrytek w Polsce wzrosła o 78 proc., do prawie 1,5 mln, wdrożono system bezdotykowych odbiorów z Paczkomatów i zwrotów bez etykiet - dzięki aplikacji InPost Mobile, która ma 6 mln użytkowników.

- Paczkomaty są najbardziej ekologiczną formą dostawy - w ciągu roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnych form dostawy o 180.000 ton, jednocześnie redukując ruch uliczny i poziom hałasu. W odpowiedzi na wiele wyzwań, jakie COVID-19 postawił przed naszymi społecznościami, Paczkomaty® InPost szybko stały się najbezpieczniejszą formą odbioru przesyłek dla kilkudziesięciu milionów konsumentów - dzięki zdalnemu otwieraniu skrytek - mówi Rafał Brzoska.

grafika
grafika

InPost realizował strategię przyspieszonej ekspansji międzynarodowej, ze wzrostem wolumenu w Wielkiej Brytanii o 400 proc.w czwartym kwartale 2020 (rok do roku).

W styczniu 2020 roku InPost z sukcesem sfinalizował IPO i rozpoczął na giełdzie EURONEXT Amsterdam notowania pod symbolem „INPST”.

InPost planuje akwizycję Mondial Relay, wiodącej francuskiej platformy dostaw przesyłek e-commerce, za ok. 565 milionów euro (ok. 2,6 mld zł). Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca drugiego kwartału 2021 roku. W okresie 12 miesięcy 2020 Mondial Relay uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro oraz wypracował około 60 mln euro EBITDA.

- W połączeniu z szybkim rozwojem w Wielkiej Brytanii, będziemy wiodącą w Europie platformą dostaw dla e-commerce umożliwiającą odbiór przesyłek poza adresem odbiorcy. Chciałbym szczególnie podziękować naszym pracownikom za ich poświęcenie i pasję, a także naszym klientom, partnerom i inwestorom za ich stałe wsparcie. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom i jasnej misji z optymizmem patrzymy w przyszłość” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/paczkomat-inpost-dostawa-darmowa-zakupy-za-ponad-40-zl ##

Plany InPost na 2021 rok

W tym roku InPost planuje powiększenie sieci Paczkomatów do nawet 18,5 tysiąca maszyn. Wolumen paczek może wynieść od 615 do 645 mln. Spółka prognozuje przychody w przedziale 5,665-5,910 mld zł.

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?