Instagram goni Twittera jako źródło informacji

W ostatnich latach znacząco wzrosło znaczenie Instagrama jako źródła informacji. Obecnie należąca do Facebooka aplikacja jest dla użytkowników pod tym względem niemal tak samo istotna jak konkurencyjny Twitter.

km
km
Udostępnij artykuł:
Instagram goni Twittera jako źródło informacji

Obecnie średnio 12 proc. internautów na świecie korzysta z Twittera, aby uzyskać dostęp do newsów, w porównaniu do 11 proc. używających w tym celu Instagrama - wynika z raportu Reuters Institute "Digital News Report 2020".

Instagram w ostatnich latach, a szczególnie od roku 2017, zanotował tutaj znaczący wzrost, podczas gdy Twitter utrzymuje mniej więcej stabilny poziom zainteresowania. Jeśli ta tendencja się utrzyma, aplikacja Facebooka będzie wkrótce częściej niż rywal wykorzystywana przez internautów jako źródło informacji.

Instagram jako źródło newsów jest szczególnie popularny wśród młodych użytkowników. W samych Stanach Zjednoczonych w kwietniu br. dostęp do newsów związanych z koronawirusem uzyskiwało 12 proc. dorosłych internautów, ale w grupie wiekowej 18-24 lata odsetek ten był ponad dwukrotnie większy (26 proc.). Wynika to z faktu, że młodsi odbiorcy częściej preferują graficzne formaty newsowe, a w to oczekiwanie właśnie Instagram dobrze się wpasowuje.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu