Wi-Fi 6 CPE w 2026 r. z 81-proc. udziałem w całym rynku Wi-Fi CPE

Pandemia COVID 19 przyspieszyła popyt na usługi szerokopasmowe, co przyczyniło się do 5-proc. wzrostu sprzedaży urządzeń Wi-Fi Customer Premises Equipment (CPE) w 2020 roku, do 214,8 mln sztuk - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdaniem analityków, zapotrzebowanie na urządzenia szerokopasmowe będzie nadal rosło, gdyż branża stale dąży do tego, aby dostęp szerokopasmowy był lepszy zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych. Rozwój szerokopasmowego rynku CPE ma być teraz napędzany przez zaawansowane urządzenia Wi-Fi, np. te używane z systemami mesh oraz innymi, które obsługują najnowsze standardy WiFi, szczególnie WiFi 6 i WiFi 6E.

ABI Research prognozuje, że rynek urządzeń WiFi CPE przekroczy poziom 263 mln sztuk w 2026 r. Udział dostarczanych na rynek urządzeń WiFi 6 w całym rynku Wi-Fi CPE ma wzrosnąć z 9 proc. w 2020 roku do niemal 81 proc. w roku 2026.

- Większe przyrosty netto liczby subskrybentów w połączeniu z subskrybentami modernizującymi swoje szerokopasmowe urządzenia CPE przyczyniły się do wzrostu dostaw w 2020 roku. Szczególnie poszukiwane są urządzenia WiFi mesh, ponieważ obsługują wymagany zasięg i zapewniają niezawodną łączność dla wielu użytkowników i aplikacji w domach z dostępem do łączy szerokopasmowych - stwierdziła Khin Sandi Lynn, analityk w ABI Research.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/internet-stacjonarny-test-predkosci-gdzie-w-ktorej-sieci-najszybszy-czerwiec-2021-roku,7170157006923905a ##

W 2020 roku sprzedaż urządzeń Wi-Fi mesh przekroczyła poziom 18 mln sztuk. W najbliższych latach dostawy urządzeń mesh mają rosnąć rocznie średnio o 18 proc., do 59 mln sztuk w roku 2026.

ABI Research podkreśla, że wydajność domowych sieci WiFi ma kluczowe znaczenie dla lepszych doświadczeń użytkowników i dlatego operatorzy szerokopasmowi zapewniają również klientom zaawansowane szerokopasmowe CPE, w tym WiFi mesh i bramy domowe obsługujące wyższe standardy WiFi, takie jak Wi-Fi 6. Jednocześnie, z uwagi na wyższe ceny, wdrożenia WiFi 6 są obecnie skoncentrowane w Ameryce Północnej i Europie, gdzie odpowiadają za ponad połowę całkowitej sprzedaży. Wraz ze wzrostem tempa wdrażania, w perspektywie kilku najbliższych lat ceny prawdopodobnie będą spadać, a to pozwoli na zwiększenie liczby wdrożeń na rynkach wschodzących.

Analitycy zauważają, że WiFi 6 zaczyna zdobywać coraz więcej rynkowego udziału, a uczestnicy rynku jednocześnie aktywnie pracują nad wdrażaniem urządzeń Wi-Fi 6E. Producenci tacy jak Asus, Netgear i TP-Link, zapowiedzieli premiery swoich routerów WiFi 6E na początku 2021 roku, ale rozwój sieci Wi-Fi 6E jest wciąż na wczesnym etapie, gdyż regulatorzy zaczynają udostępniać wymagane pasmo 6 GHz.

Z kolei Europa i Kanada niedawno udostępniły pasmo 6 GHz do zastosowań WiFi, a organy regulacyjne na innych rynkach oceniają wydajną alokację widma w paśmie 6 GHz, aby obsługiwać zarówno WiFi, jak i 5G. W porównaniu z WiFi 6, pasmo 6 GHz dostępne dla Wi-Fi 6E oferuje dodatkową przepustowość, większą prędkość i mniejsze opóźnienia, umożliwiając wdrożenie aplikacji wymagających dużych przepustowości i niskich opóźnień, takich jak te obsługujące rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość (AR/VR).

Analitycy ABI Research przewidują, że popyt na sprzęt CPE obsługujący większą pojemność, lepszą niezawodność i mniejsze opóźnienia, najprawdopodobniej będzie napędzany przez przyszłe aplikacje AR/VR w grach w chmurze, interaktywną komunikację wideo, zdalną edukację i telemedycynę.

- Operatorzy powinni stale śledzić jak konsumenci stosują urządzenia oraz aplikacje i usługi nowej generacji, aby we właściwym czasie wdrażać strategie w zakresie solidnych szerokopasmowych urządzeń CPE. Dla wspierania tych lepszych doświadczeń użytkowników niezbędna jest także współpraca z odpowiednimi dostawcami sprzętu i oprogramowania w celu obsługi wysoce zabezpieczonych sieci domowych z zaawansowanymi funkcjami - dodała Lynn.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"