Cena jest dla Polaków ważniejsza niż prędkość przy wyborze dostawcy internetu światłowodowego

Zmiana internetu na światłowodowy umożliwia lub ułatwia podejmowanie wielu aktywności w sieci - uważa większość respondentów badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Celem badania było określenie wpływu dostępu do internetu światłowodowego na zachowania i aktywności podejmowane w internecie.

Internet stacjonarny jest obecny w domach badanych od wielu lat. Blisko połowa spośród ogółu respondentów (45%) korzysta w domu z dostępu stacjonarnego od ponad 9 lat. W przypadku osób, które korzystają z internetu światłowodowego, czas ten jest krótszy – 50% badanych nie korzysta dłużej niż od 6 lat. Co więcej, dla wielu spośród tych osób, światłowód jest jednocześnie pierwszym rodzajem stacjonarnego dostępu do sieci, jakim dysponowali kiedykolwiek w gospodarstwie domowym.

grafika

Osoby, które zmieniły dostęp na światłowodowy, dostrzegają zmiany przede wszystkim w przypadku oglądania filmów online oraz prowadzenia rozmów audio i wideo przez komunikatory internetowe. Ponad połowa badanych przyznaje, że internet światłowodowy wpływa na milsze spędzanie czasu wolnego i na poczucie bycia "bliżej świata". To dlatego, że w porównaniu z osobami korzystającymi z internetu stacjonarnego innego rodzaju, użytkownicy łącza światłowodowego są znacznie częściej zadowoleni z prędkości łącza.

grafika

Nie tylko szybkość, ale i cena usługi to najczęstsze kryteria wyboru dostawcy internetu stacjonarnego. Przy czym respondenci byliby najbardziej skłonni do zmiany dostawcy, gdyby ich dotychczasowy operator wprowadził limity danych dla dostępu do internetu w domu.

grafika

Z badania wynika też, że ponad 1/3 respondentów prowadzi działalność gospodarczą lub zarobkową z wykorzystaniem internetu. Najczęściej jest to prowadzenie własnego fanpage’a na Facebooku lub własnej strony internetowej.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Urzędu Komunikacji elektronicznej w dniach 3-6 grudnia 2018 r., techniką wywiadów internetowych CAWI, na losowo-celowej próbie N=2550 osób w wieku 18 i więcej lat, posiadających w domu dostęp do internetu stacjonarnego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe