Internetowe komunikatory zwiększają wydajność pracowników

Badacze z Ohio State University i University of California doszlido wniosku, że korzystanie przez pracowników z komunikatorówinternetowych wcale nie wpływa negatywnie na poziom ich wydajności.

km
km
Udostępnij artykuł:

Co więcej, u zatrudnionych osób korzystających z komunikatorów wtrakcie pracy zaobserwowano mniej przerw niż u ich kolegów, którzyz nich nie korzystają - informuje serwis The Inquirer.

Badanie odrzuca powszechne przekonanie, że internetowekomunikatory prowadzą do spadku wydajności pracowników. Wcześniejwielu badaczy spekulowało, że komunikatory są wykorzystywanedodatkowo obok telefonów i poczty e-mail. Tymczasem omawianebadanie pokazuje, że stanowią one zastępstwo dla innych, bardziejprzeszkadzających w pracy form komunikacji.

Co prawda według autorów badania korzystanie z komunikatorówskutkuje częstszymi rozmowami przez komputer, ale takie rozmowy sąkrótsze i bardziej zwięzłe. Badacze podkreślają też, że dziękiswojej unikalnej strukturze, komunikatory pozwalają użytkownikom nakontrolowanie kiedy i jak komunikują się ze współpracownikami. Mogąoni też określać poziom swojej dostępności i odwlekać swojeodpowiedzi na bardziej wygodny dla siebie czas, a ponieważignorowanie wiadomości jest tutaj społecznie akceptowane, wieluużytkowników korzysta z komunikatorów aby po prostu odłożyćniewygodne rozmowy.

W badaniu udział wzięło 912 osób pracujących w biurze przez conajmniej 30 godzin tygodniowo i korzystających w ciągu jednego dniaroboczego przez co najmniej 5 godzin z komputera.

źródło: The Inquirer

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu