Intymne zdjęcia hetero- i homoseksualnych kochanków w akcji przeciw przesądom o AIDS

W nowej kampanii francuska organizacja AIDES zwraca uwagę na mylne przesądy dotyczące osób zarażonych wirusem HIV. W serii stylowych zdjęć pokazano pary związane nie tylko uczuciem, ale i wspólną pasją, kampania ma zaś uświadomić społeczeństwu, że wiele osób z HIV nie zaraża wirusem swoich partnerów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Intymne zdjęcia hetero- i homoseksualnych kochanków w akcji przeciw przesądom o AIDS
fot. materiały prasowe

Kampania obejmuje serię czarno-białych fotografii, na których przedstawiono hetero- i homoseksualne pary w nietypowych ujęciach.

Każde ze zdjęć pokazuje dwoje nagich ludzi, których łączy nie tylko uczucie i fizyczna bliskość, ale także wspólna pasja do podejmowania w życiu rozmaitych wyzwań - są uchwyceni w scenach wspólnego nurkowania, po udanym skoku spadochronowym, w trakcie nauki gry na pianinie czy podczas baletowych ćwiczeń.

grafika

Autorem zdjęć jest fotograf Mathieu César, który wcześniej pracował dla takich marek jak Louis Vuitton, „Harper's Bazaar” oraz „Vogue”, a kampania została przygotowana przez paryski oddział agencji TBWA na zlecenie AIDES - francuskiej organizacji non – profit wspierającej społeczność osób zarażonych wirusem HIV.

grafika

Jak podkreśla w komunikacie Aurélien Beaucamp, szef AIDES nowa kampania jest potrzebna ze względu na pokutujący wciąż we Francji i na świecie stereotyp każący izolować społecznie osoby zarażone HIV. Beaucamp przytacza wyniki sondaży, według których prawie połowa chorych i zarażonych doświadczyła w życiu przejawów nienawiści i odrzucenia z powodu swojej choroby.

grafika

Tymczasem, jak podkreśla AIDES strach przed kontaktami z ludźmi z HIV jest w większości wypadków całkowicie nieuzasadniony, bowiem według badań klinicznych większość takich osób w toku prawidłowego leczenia osiąga poziom, w którym nie jest w stanie zarazić innych nawet podczas kontaktów seksualnych bez zabezpieczeń.

grafika

O tym, że poruszony w kampanii AIDES problem jest wciąż aktualny świadczy odzew który wywołała ona ze strony ugrupowań prawicowych i konserwatywnych. Wywodzące się z tego nurtu środowiska w rejonie Béziers na południu Francji w odpowiedzi na kampanię AIDES opublikowały plakat przedstawiający ubraną od stóp do głów parę mężczyzny i kobiety z dopiskiem „Miłość powinna być chroniona”. Poniżej zamieszczono przeróbkę hasła przyświecającego Rewolucji Francuskiej i pozostającego do dzisiaj dewizą Francji: „Wolność, Równość, Braterstwo”. W prezentowanej na plakacie wersji ostatnie słowo to „Wierność” sugerujące, że osoby dotknięte HIV nie są wierne swoim partnerom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów