SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

790 tys. widzów „Iron Majdan”. TVN wygrał z konkurencją

Reality-show „Iron Majdan” oglądało średnio 790 tys. widzów, o 90 tys. osób mniej niż „Żony Hollywood” pokazywane rok temu w tym paśmie. TVN w czasie emisji nowego reality-show było jednak liderem rynku, a w grupie 16-49 miało wyraźną przewagę nad konkurencją. Wpływy z reklam wyniosły 10,47 mln zł.

Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show "Iron Majdan", fot. TVN Article

Nowy reality-show „Iron Majdan” na antenie TVN oglądać można było w poniedziałki o godz. 22.30, w okresie od 5 marca do 14 maja br. Średnia widownia programu wyniosła 790 tys. osób, co przełożyło się na 9,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,14 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 1 mln osób.

Dla porównania, średnia oglądalność trzeciego sezonu „Żon Hollywood”, pokazywanego wiosną ub.r. w tym samym paśmie wyniosła 880 tys. widzów. Przełożyło się to na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,82 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że nowy format obniżył widownię swojego pasma o 90 tys. osób.

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wiceliderem w tym paśmie był Polsat, który emitując wtedy filmy fabularne, osiągał 8,86 proc. udziału. Trzecia była TVP2 (seriale „Za marzenia” i „Zaginiona”; 7,33 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełniła TVP1 („Warto rozmawiać” i dokumenty; 2,47 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków nowego projektu wyniosły 10,47 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Iron Majdan” to reality-show, które zostało wymyślone specjalnie dla Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana.

Nowe reality-show jest drugim najdroższym programem w historii TVN po „Azja Express”. Stacja nie podaje szczegółów, ale jeden odcinek mógł kosztować nawet milion złotych. Program na zlecenie TVN wyprodukowała firma Golden Media Polska.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 790 tys. widzów „Iron Majdan”. TVN wygrał z konkurencją

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kozanostra1992
Ten program to było tak straszne gówno i pusta rozrywka, że chyba tylko ćwierćinteligenci to oglądali (na pewno producent, a pracownikom stacji i lektorowi Ferencowi to już szczególnie współczuję... 1 obowiązkowo to zapowiadał, reszta pewnie przymusowo oglądała); ze względu na taki wynik, druga seria (na bank) murowana... nieporozumieniem jest też pozostawienie szajsu, jakim jest "Projekt lady" (w wersji złośliwców: Plan kontuaru), a likwidacja udanego i wciągającego "Domu marzeń"! ://

Dziadku Miszczak, wstydź się Pan... chyba pora już zabierać manatki (czyt. zabawki) i na emeryturę, wnuki niańczyć (bo to, co się dzieję z tą stacją od wielu ładnych lat, woła o pomstę do nieba... zwłaszcza oferta ramówkowa)!!!
44 17
odpowiedź
User
ALARM!
Niby wygrana z konkurencją jest, ale jak tak popatrzeć, co emitowała w czasie tego tworu konkurencja, to nie było to trudne. Na TVP1 leciało propagandowe "Warto rozmawiać", na Polsacie filmy, a na TVP2 jakiś przeciętny serialik zagraniczny.
Druga sprawa, "Ślub od pierwszego wejrzenia" radzi sobie znacznie lepiej w tym slocie od Majdanów, bo regularnie miał ponad milion widzów, a czasami nawet ponad 1,4 mln widzów. Więc moim zdaniem Majdany sukcesem nie byli. Nie dziwie się w sumie.
36 11
odpowiedź
User
Uważny widz
Quo vadis, TVN?
29 13
odpowiedź
User
XXXX
Ktoś wie, gdzie można sprawdzić oglądalność wszystkich odcinków? Bo skoro trzy pierwsze oglądało więcej niż 900 tys., to potem im musiało spaść do 500-600 tys., skoro średnia wyszła 790 tys.
33 9
odpowiedź
User
Matematyk
Chciałbym na szybko coś obliczyć. Jeśli się pomyliłem, to niech ktoś poprawi; jestem z rocznika, który nie miał matematyki na maturze. Było 10 odcinków, każdy po 1 mln zł, czyli koszt samego programu to 10 mln zł. Wpływy z reklam to - bez rabatów - 10.50 mln zł. Rabaty często sięgają 50%, ale dla dobra obliczeń załóżmy, że za reklamy reklamodawcy zapłacili 7.5 mln zł. Czyli (nie licząc budżetu na marketing) TVN jest w plecy o dwie i pół bańki. Jakoś mi się to gryzie z optymistycznym tytułem, że "TVN pokonał konkurencję". Na pewno stracił więcej niż pozostali, którzy nadawali programy robione po kosztach, więc gdzie tu sukces?
31 10
odpowiedź