Prawie 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunku innej osoby

Około 200 klientów z powodu błędu mogło zalogować się na cudzych rachunkach w mBanku. - Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
3 komentarze
Prawie 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunku innej osoby
fot. materiały prasowe

Wpadkę mBanku opisał portal Niebezpiecznik.pl. Do portalu napisał zbulwersowany czytelnik, który założył właśnie konto w tym banku. Okazało się, że ma on dostęp do konta nieznanej mu osoby, a z kolei tej osobie zmieniono numer telefonu na taki, jak ma skarżący się czytelnik portalu. Ponadto przez aplikację mBanku mógł on przeglądać historię rachunku obcej osoby i wypłacać z niego pieniądze. Obaj pokrzywdzeni powiadomili bank o zaistniałej sytuacji, a ten zablokował czasowo oba konta.

- Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.

Bank nie wyjaśnia, z jakiego powodu doszło do takiej sytuacji. Niebezpiecznik.pl przypuszcza, że incydent mógł być spowodowany pracami mBanku, które zakończyły się w poniedziałek.

Każdy klient mBanku, który otrzymał SMS-a o zmianie numeru telefonicznego i ma zablokowane konto prawdopodobnie padł ofiarę tego błędu. Portal radzi, aby sprawdzić saldo rachunku i upewnić się, że wszystko jest w porządku.

To kolejna wpadka banku w tym miesiącu. 5 sierpnia mBank rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię testowych i niezrozumiałych komunikatów typu push. W treści można było przeczytać ciąg polskich znaków „ęśąćż” czy komunikat "mBank pozdrawia" z serią cyfr i znaków. mBank wyjaśnił, że na skutek błędu testowe wersje powiadomień push zostały rozesłane do wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej, co nie powinno się zdarzyć. Bank przeprosił klientów za zamieszanie, a całą sytuację obrócił w żart, umieszczając "ęśąćż" w swoim tymczasowym logo.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background
Komentarze (3)
Co się tam dzieje?
10 lat temu

Czemu ludzie uciekaja ze Starcomu. Bez ludzi nie beda mogli robic dobrych reklam

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Fibak próbował zablokować podcast Wojewódzkiego i Kędzierskiego. Autorka głośnego tekstu: czułam zażenowanie

Fibak próbował zablokować podcast Wojewódzkiego i Kędzierskiego. Autorka głośnego tekstu: czułam zażenowanie

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej