SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP usunęła ze strony tekst, zarzucający właścicielowi telewizji NEWS24 powiązania z gangsterami. „Zawierał merytoryczny błąd”

Serwis Teleshow (Wirtualna Polska) opublikował pod koniec ub. tygodnia tekst o News24, w którym napisano, iż „zarząd nadawcy powiązany jest z gangiem”. W poniedziałek – po interwencji prawników - tekst usunięto ze strony, a WP informuje Wirtualnemedia.pl, że zniknął gdyż "zawierał merytoryczny błąd”. Sprawa trafić ma do sądu.

Ryszard Krajewski, prezes Astro Fot. Jacek KowalskiArticle

Teleshow opublikował materiał pt. „Kolejny prezenter odchodzi. Zarząd nadawcy powiązany z gangiem”, w którym opisał odejście z pracy w News24 Michała Adamiuka, jednego z dziennikarzy stacji. Przypomniano także o innych odejściach, m.in. redaktora naczelnego Andrzeja Andrysiaka. W jednym z akapitów padło też zdanie, że osoby z zajmującej się nieruchomościami spółki Gent Holding usłyszały zarzuty udziału w gangu – a „wśród nich są członkowie rady nadzorczej Astro”.

"Tekst zawierał błąd"

Astro to nadawca kanału News24, jej prezesem i jednoosobowym zarządem jest Ryszard Krajewski. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krajewski mówi: - Nie mam żadnych powiązań z gangsterami. Nieprawdziwa jest też informacja, że News24 powiązana jest z Gent Holding i wspomnianymi w tekście osobami. Analizując ten artykuł wraz z prawnikami, doszliśmy do wniosku, że uderza on i we mnie, i w spółkę, co nosi znamiona działania na jej szkodę.

Nadawca News24 wysłał więc do Wirtualnej Polski wezwanie przedsądowe, w którym domagał się zdjęcia tekstu ze strony, sprostowania informacji jakoby o powiązaniach zarządu z gangsterami. Ale także ujawnienia personaliów autora tekstu – aby pociągnąć go do odpowiedzialności karnej z art. 212 kk.

Zarząd WP – jak się dowiadujemy – otrzymał pismo w poniedziałek i tego samego dnia tekst zniknął ze strony. – Zawierał błąd merytoryczny, podjęliśmy więc decyzję o jego usunięciu – uzasadnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Michał Siegieda, rzecznik prasowy WP. Pozostałych warunków nie spełniono.

Ruszają negocjacje prawników

Reprezentujący Astro mec. Ryszard Kalisz mówi nam, że sprawa – mimo zdjęcia ze strony materiału – w najbliższych dniach trafi do sądu. – Trzeba tylko dokładnie policzyć wyrządzone szkody, prawdopodobnie idą w miliony. Na tyle też będzie opiewał pozew – zapowiada. Jak się dowiadujemy, wkrótce jednak mają ruszyć negocjacje między prawnikami obu spółek, mające na celu złagodzenie stanowiska Astro.

W nadającej od początku marca stacji News24 pracuje ponad 120 osób, z czego ponad 70 osób to dziennikarze. Nadającą 16 godzin na dobę stację można oglądać w ponad stu kablówkach w kraju, ale także m.in. w aplikacji WP Pilot; trwają też rozmowy z Play, Orange i sieciami Vectra i Inea na temat włączenia sygnału u tych operatorów.

W pierwszym kwartale firma Astro, produkująca teleturniej „Familiada” oraz nadająca kanały E-Sport TV i News24 osiągnęła wzrost przychodów z 673,4 do 710,7 tys. zł. Koszty uruchomienia News24 przełożyły się na pogłębienie straty netto ze 186,6 tys. zł do 1,43 mln zł.

Dołącz do dyskusji: WP usunęła ze strony tekst, zarzucający właścicielowi telewizji NEWS24 powiązania z gangsterami. „Zawierał merytoryczny błąd”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Perła
Jak WP zapłaci News24 jakieś odszkodowanie, to może być największa kasa jaką ten biznes kiedykolwiek przyniesie;)
odpowiedź
User
eleven
"Nie jest powiązany" z członkami własnej Rady Nadzorczej?
odpowiedź
User
Hipokryzja
Cała ta telewizja to jakieś dziwne przedsięwzięcie.
odpowiedź