Milion Polaków na SkyShowtime. HBO Max, Canal+ online i Polsat Box Go ze wzrostami

Przez pierwsze dwa tygodnie SkyShowtime odwiedziło milion polskich internautów. Większość platform streamingowych - na czele z Netfliksem, Playerem i Polsat Go - zanotowała niższą oglądalność niż w styczniu. Natomiast HBO Max dzięki wzrostowi wyprzedziło Disney+, a Canal+ online wysunął się nad Prime Video.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Milion Polaków na SkyShowtime. HBO Max, Canal+ online i Polsat Box Go ze wzrostami

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Netflixa odwiedziło u nas 12,58 mln użytkowników, czyli 42,39 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 47 minut i 29 sekund.

Koleje dwie platformy przyciągały polskich internautów na ponad 2,5 godziny. HBO Max zanotowało 4,54 mln użytkowników, 15,31 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 47 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania, a Disney+ - 4,17 mln odwiedzających, 14,06 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 35 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-zamowic-hbo-max-oferta-filmy-seriale-last-of-us-jak-zrezygnowac,7169675430229633a ##

3 godziny na TVP VOD, Polsat Box Go przed Polsat Go

Ponad 3 mln internautów odwiedziło Playera (TVN Warner Bros. Discovery) i TVP VOD. Na pierwszej platformie 3,27 mln użytkowników (11,04 proc. zasięgu) spędziło średnio po godzinie, 59 minut i 22 sekundy, a na drugiej każdy z 3,05 mln użytkowników (10,28 proc. zasięgu) spędził średnio 3 godziny, 5 minut i 53 sekundy.

Canal+ online przyciągnął 2,77 mln internautów (co dało 9,35 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 38 minut i 55 sekund. Telewizja Polsat ma w rankingu dwie platformy: działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go zanotował 1,95 mln użytkowników, 6,59 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 33 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, a oferujący treści bezpłatnie Polsat Go - 1,14 mln odwiedzających, 3,86 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 16 minut i 26 sekund średniego czasu.

CDA Premium odwiedziło 2,09 mln internautów (7,06 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 58 minut i 21 sekund. Platforma na koniec września ub.r. miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji. o 66,2 tys. więcej niż przed rokiem. Z kolei WP Pilot, ze streamingiem ponad 100 stacji telewizyjnych, miał 1,8 mln użytkowników, 6,07 proc. zasięgu oraz 54 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

SkyShowtime z milionem użytkowników przez dwa tygodnie

14 lutego w Polsce pojawił się SkyShowtime. Polskich internautów kusi promocją, w której cena miesięcznej subskrypcji z 24,99 zł jest bezterminowo obniżona o połowę. Ofertę będzie można wykupić do 11 kwietnia.

Przez pierwsze dwa tygodnie SkyShowtime odwiedziło 1,03 mln użytkowników (3,47 proc. zasięgu), spędzając średnio po 51 minut i 16 sekund. To kilka razy niższe wyniki niż osiągnął Disney+ na początku obecności w Polsce - w drugiej połowie czerwca ub.r. odwiedziło go 3,69 mln internautów, każdy korzystał przeciętnie przez 2 godziny, 5 minut i 13 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-styczen-2023,7169692752386177a ##

Natomiast obecna u nas od połowy 2021 roku skandynawska platforma Viaplay, oferująca głównie transmisje sportowe, przyciągnęła 1,81 mln użytkowników (6,1 proc. zasięgu), spędzając średnio po 59 minut i 8 sekund. Jej właściciel podał, że na koniec ub.r. miała 1,2 mln polskich subskrybentów, o ok. 200 tys. więcej niż kwartał wcześniej.

grafika

Miesiąc do miesiąca wyniki większości platform, zwłaszcza średni czas korzystani, zmalały, chociażby dlatego że luty ma trzy dnia mniej od stycznia. Netflix zanotował spadek o 327,7 tys. użytkowników (2,5 proc.) oraz godzinę, 26 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (19,9 proc.), Player - 490,5 tys. internautów (13 proc.) oraz 27 minut i 30 sekund średniego czasu (18,7 proc.), a TVP VOD - 115,5 tys. użytkowników (3,6 proc.) oraz 15 minut i 35 sekund średniego czasu (7,7 proc.).

Za to HBO Max zyskało 519,7 tys. internautów (12,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 15 minut i 45 sekund (10,4 proc.). Platforma wyprzedziła Disneya+, na którym przy niewielkim wzroście liczby odwiedzających (o 11,3 tys., czyli 0,3 proc.) średni czas korzystania zmalał o 31 minut (16,6 proc.).

Wzrosty w obu statystykach osiągnęły jeszcze Polsat Box Go i Viaplay. Pierwszy zyskał 115,2 tys. użytkowników (6,3 proc.) oraz aż 65 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (73,6 proc.), a drugi - 99,6 tys. internautów (5,8 proc.) oraz 21 minut i 45 sekund średniego czasu (58,2 proc.).

Na Prime Video ubyło 194,9 tys. odwiedzających (7,4 proc.) oraz 5 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (6,5 proc.), na WP Pilot - 158,3 tys. użytkowników (8,1 proc.) oraz 6 minut i 48 sekund średniego czasu (11,1 proc.), a Polsat Go - 147,6 tys. internautów (11,4 proc.) oraz 56 minut i sekundę średniego czasu (29,1 proc.).

Canal+ online wysunął się nad Prime Video, ponieważ zyskał 262,9 tys. użytkowników (10,5 proc.) przy spadku średniego czasu o 22 sekundy (0,2 proc.). Natomiast na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 318,3 tys. (13,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 16 sekund (26,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu